Atunci când vine vorba de meditare, scopul general al acesteia poate fi definit în multe feluri. Poate fi relaxare, auto-cunoaștere, conștientizare, și așa mai departe. Însă marea majoritate a oamenilor spun că meditarea ar trebui să te ajute să îți eliberezi mintea de gânduri.

Pentru Tim Ferriss, „meditarea, sau practica de mindfulness, este despre scăderea reactivității emoționale astfel încât să îți poți crea proactiv ziua și viața, în opoziție la a fi doar un reflex care câteodată o dă în bară.” — sursă aici

Pentru Tony Robbins, meditarea „este despre sugestii care să activeze emoții pentru restul zilei.” — sursă aici

De asemenea, Jason Connell împărtășește 5 perspective diferite despre felul în care meditarea poate să schimbe viața unui om, în articolul său „A Guide To Meditation: How To Do It, How It Changed Me, Its Risks, And More…

La nivel general, am impresia că procesul de meditare este promovat ca fiind un proces care te lasă fără gânduri. Și de fiecare dată când citesc asta, mă întreb de ce ar trebui să îmi elimin toate gândurile în timpul procesului de meditare?

Importanța gândurilor atunci când construim ceva

We are all living in reality bubbles, and these have been built during years of personal and professional experiences. Also, even if you believe things are one way or another, there’s only the way you think. And this happens because every word that comes out of your mouth is manufactured by a thought that’s manifested (consciously or not) inside your head.

For example, you may believe that people are responsible for their actions but when you’re talking about it you are trying to find who’s guilty (not responsible) for something that happened.

Even what we feel is generated by our thoughts.

În fiecare moment în care trăiești, creierul folosește concepte pentru a simula lumea exterioară. Fără concepte, ești orbit experimental. Cu concepte, creierul tău simulează invizibil și automat.” — sursă aici

Așadar, dacă gândurile noastre sunt atât de importante, de ce marea majoritate a oamenilor încearcă să scape de ele în timpul meditării?

Însă oamenii nu încearcă să scape de gândurile lor doar atunci când meditează – acest lucru se întâmplă în fiecare zi. Poate că gândurile tale te frustrează sau poate că nu te simți confortabil gândindu-te la ceva anume.

Uite cum arată procesul meu de meditare

Scopul procesului meu de meditare este să mă cunosc mai bine. Prin urmare, nu îl fac în fiecare zi, ci doar atunci când simt nevoia că trebuie să înțeleg mai bine ce se întâmplă în viața mea.

Totodată, procesul meu de meditare include un pas de detașare, ultimul.

Pasul #1 – Mă trezesc dis de dimineață și nu fac nimic pentru 10-15 minute.

Faptul că nu fac nimic mă ajută să mă trezesc cu adevărat și să devin conștient de faptul că doar ce am început o nouă zi.

Pasul #2 – Aleg un subiect care mă deranjează și unul singur! Poate fi ceva precum „de ce nu am _____?” sau „de ce consider că _____ este stupid?”. Orice începe cu „de ce” pare să funcționeze.

Să mă concentrez pe aspectul pozitiv al lucrurilor nu este la fel de eficient ca atunci când mă concentrez pe aspectul negativ al lucrurilor, cel puțin nu pentru acest exercițiu. Poți încerca, însă scopul este să te ajute să înțelegi de ce nu îți plac sau de ce te deranjează anumite lucruri.

Pasul #3 – Încerc să răspund întrebării care începe cu „de ce” și apoi o adresez din nou. Și repet procesul până când sunt satisfăcut cu ce am descoperit.

„De ce?” este cea mai puternică întrebare. Folosește-o cu cap.

Pasul #4 – Încerc să mă detașez de totul și să mă duc către un loc emoțional înconjurat de liniște.

Toate procesele de meditare ar trebui să înceapă cu acest pas. Multe din ele încep cu el.

De ce ar trebui să te concentrezi pe un singur gând?

Pentru a înțelege ce mama naiba se întâmplă!

De cele mai multe ori, acel gând este negativ sau conectat la niște frustrări. Dacă te vei concentra pe mai multe gânduri în același timp, se vor amesteca și te vei simți epuizat.