Trăim într-o societate plină de consumatori.

Toată lumea încearcă să vândă ceva la toată lumea. Însă există doar o mică bucată din „toată lumea” care reușește să dezvolte produse și servicii care sunt cu adevărat de ajutor celorlalți.

De exemplu, un antreprenor care timp de 10 ani a construit un imperiu iar apoi consideră că îi poate ajuta pe ceilalți să depășească obstacolele antreprenoriale. Sau un atlet care a câștigat aproape toate competițiile la care a participat și consideră că îi poate ajuta pe ceilalți să își îmbunătățească abilitățile în respectivul domeniu.

Aceste două categorii de oameni pot să dezvolte produse care să ajute oamenii. Însă se întâmplă asta cu adevărat?

Răspunsul scurt ar fi „nu”, însă de ce?

Ce nu vând oamenii și ar trebui să cumperi?

În primul rând, atunci când spun „ce nu vând oamenii” mă refer la faptul că nu îți oferă o informație ce poate fi găsită într-un produs dezvoltat de ei.

În al doilea rând, atunci când spun că „ar trebui să cumperi” mă refer la faptul că ar trebui să acorzi atenție lucrurilor următoare.

Ceea ce oamenii nu vând și tu ar trebui să cumperi face parte din stilul lor de viață, iar dacă acorzi îndeajuns de multă atenție la ceea ce ei oferă ca informație gratuită, vei putea să descoperi aceste lucruri.

De exemplu, mă uitam la un video gratuit pe Facebook, al lui Tony Robbins – avea 5-6 minute. Nu sunt cel mai mare fan Tony Robbins, însă eram curios ce are de spus.

El vorbea despre două elemente de care un business are nevoie pentru a fi prosper. Nu îmi aduc aminte cele două elemente pentru că sunt de părere că prosperitatea unui business nu poate fi redusă la două elemente. Însă la un moment dat, a spus ceva care părea să fie piesa de puzzle lipsă din întreaga mea viziune de business.

Imediat după ce explică cele două elemente, face o paralelă între viața și businessul său și spune că niciodată nu lucrează cu oameni proști. Și a explicat-o atât de bine încât am început să înțeleg ceva nou.

Faptul că Tony nu lucrează cu oameni proști nu făcea parte din ceva ce încerca să vândă. Era parte din stilul său de viața și din procesul gândirii lui. În același timp, era piesa lipsă din puzzle-ul meu.

Desigur, până atunci știam că nu îmi doresc să lucrez cu oameni proști, însă o făceam oricum. După ce l-am auzit pe Tony zicând-o, a fost clar pentru mine că a lucra cu oameni proști îmi mănâncă mai multă energie decât să îmi ofere bani și libertate. Acela a fost un moment de schimbare pentru mine.

Oamenii îți vor vinde ceea ce EI consideră că este cel mai bine pentru tine

Și este absolut normal.

Consider că atunci când îți recomand o carte, îți vând ceva care eu cred că o să te ajute, chiar dacă respectiva carte este scrisă de mine sau nu.

Însă acest lucru nu înseamnă că respectiva carte îți va fi de foarte mare folos. Sunt șanse să nu te ajute deloc. Însă acest lucru nu înseamnă că eu sunt rău intenționat – pur și simplu pentru că nimeni nu te cunoaște mai bine decât te cunoști tu, nici chiar eu care încerc să îți vând ceva.

Cum să cumperi lucruri valoroase pentru dezvoltarea ta?

Înainte de toate, nu te grăbi să cumperi ceva doar pentru că cineva ți-a spus că respectivul produs îți va schimba viața.

Poate că va adăuga valoare în viața ta, însă cum te asiguri că investiția ta va îți va întoarce cât mai multe beneficii?

Imediat după ce găsești ceva pe care îl consideri cu adevărat valoros și vrei să investești în el, mai este un singur lucru pe care ar trebui să îl faci.

Găsește creatorul produsului respectiv, ascultă-i poveștile și descoperă-i stilul de viață. Apoi conectează punctele între ceea ce vrei să cumperi și stilul lui de viață. Dacă produsul dezvoltat este în interiorul conexiunii respective (ceea ce îți dorești – [ce ar trebui să cumperi] – stilul de viață al creatorului) atunci produsul respectiv îți va oferi foarte multă valoare.