product

noun [ C ] US /ˈprɑd·əkt, -ʌkt/

  • something that is manufactured or grown to be sold, usually in large quantities;
  • a service that customers can buy from a financial organization to invest or save money;
  • something that is available for sale.

concept

noun [ C ] US /ˈkɑn·sept/

  • an idea for a new product or a way to sell a product;
  • an idea, theory, etc. about a particular subject.

Întâi creează-i substanța, iar apoi oferă-i o formă

În acest moment mă gândesc la cărțile de succes care au fost scrise – citite de sute de mii de oameni.

De exemplu, să vorbim despre Be Obsessed or Be Average, de Grant Cardone.

Produsul este o carte, însă dacă analizezi conceptul cărții vei putea observa câteva lucruri interesante. Conceptul cărții este despre cum să fii obsedat de acele lucruri care contează în viață și despre cum să îți schimbi obsesiile de la acțiuni negative în acțiuni pozitive.

The One Thing, de Garry Keller este o altă carte, cu un concept care vorbește despre cum să găsești acel lucru care îți oferă cele mai multe rezultate în viața personală și profesională.

Start With Why, de Simon Sinek este o altă carte, cu un concept care vorbește despre sensul vieții și despre sensul acțiunilor noastre zilnice.

Vezi tu, dacă te gândești la toate aceste creații, atunci când le cumperi, nu dai banii pe produs. Nu le cumperi pentru că sunt cărți, ci le cumperi pentru conceptele pe care le prezintă și pentru ce reprezintă acestea pentru tine. Pentru faptul că vrei să înveți mai multe despre ele.

În acest moment mă uit la Start With Why pe Amazon și văd această carte în categoria Business Culture. Toate cărțile prezente în primele 5-10 pagini sunt despre concepte de business. Nu despre business.

Iar apoi, m-am dus aleatoriu la pagina 46 și am găsit o carte dezvoltată de Harvard Business Review numită HBR Guide to Delivering Effective Feedback (HBR Guide Series) care are doar un review de 4 stele.

Harvard este popular, însă de ce nu este și cartea?

Conceptul este întotdeauna conectat la un scop

Dacă îți setezi să scrii o carte, după o perioadă de timp vei avea respectiva carte scrisă.

Însă dacă îți setezi un scop, imediat după vei avea o misiune. Iar această misiune va fi întotdeauna reprezentată de livrarea scopului tău întregii lumi, împreună cu aspirațiile și dorințele tale conectate la respectivul scop.

Produsul este doar o unealtă care te va ajuta să îți livrezi mesajul.

Dacă vrei să încurajezi oamenii să alerge, o carte nu te va ajuta atât de mult. Sau cel puțin nu la fel de mult ca o serie de evenimente de alergare prin intermediul cărora să inspiri oamenii cu acțiunile tale.

Dacă vrei să încurajezi oamenii să meargă pe Marte, o serie de evenimente nu te va ajuta atât de mult. Sau cel puțin nu la fel de mult precum construirea unei nave spațiale și făcând un streaming live de pe Marte.

Nu îți seta să creezi o carte, un curs online sau o aplicație pentru telefon – setează-ți un scop și în jurul lui un concept care să ajute la soluționarea unei nevoi.