Published On: 02/10/20217.2 min read

A știi cine ești e un lucru valoros, deoarece cu cât te înțelegi și te cunoști mai bine, cu atât îți va fi mai ușor să-ți trăiești viața. Din punctul meu de vedere, să sapi adânc în interiorul creierului tău înseamnă să faci și să gândești lucrurile altfel decât ești obișnuit, astfel încât să poți vedea cum reacționezi la neobișnuit și, într-un final, să te cunoști mai bine.

Cu cât faci mai multe lucruri în afara zonei tale de confort, cu atât vei ajunge să te cunoști mai bine.

Cu cât rămâi mai mult în zona ta de confort, cu atât vei fi mai blocat într-o versiune a ta care se limitează la zona de confort în care ai decis să rămâi.

Prin urmare, iată 9 moduri neobișnuite prin care să te cunoști mai bine săpând adânc în interiorul creierului tău.

01. Întreabă-te „de ce?”

Întrebarea „de ce?” este cea mai puternică întrebare când vine vorba de cât de bine te poți înțelege și cunoaște.

Când te întrebi „de ce?” îți provoci convingerile limitative și, dacă ești deschis să accepți adevărul și să înțelegi semnificația acestuia, vei trece dincolo de zona de confort.

Desigur, întrebările „cum?”, „unde?”, „când?” și „ce?” sunt importante, dar întrebarea „de ce?” creează fundația pentru cine ești. Când știi de ce faci lucrurile pe care le faci, ai claritate asupra acțiunilor tale și asupra identității tale.

02. Folosește desene

Desenatul funcționează uimitor atunci când îl folosești cu un scop – și nici nu trebuie să fii prea talentat în direcția asta.

Amintește-ți ultimul proiect important de la locul de muncă. Cu siguranță, ți-a solicitat mult timp și energie. Pentru o secundă, imaginează-ți că este structurat în diferite forme: triunghiuri, cercuri, dreptunghiuri, pătrate și așa mai departe.

Dacă îți poți imagina proiectul astfel, este foarte util să îl desenezi și vei vedea că de îndată ce vei începe să desenezi, te vei simți inspirat și energizat pentru a-l termina.

Poți desena orice pentru orice tip de activitate. Poți folosi desene pentru relații, carieră, pasiuni și orice este important pentru tine, astfel încât să vezi lucrurile diferit.

03. Experimentează cu noi pasiuni și obiceiuri

Dacă ești pasionat de alergare, începe să dansezi.

Dacă ești pasionat de artă, începe să înoți.

Dacă ești pasionat de jocurile video, începe să faci voluntariat.

De îndată ce începi să te concentrezi asupra a ceva ce crezi că îți va face plăcere, după o vreme vei avea atât o pasiune, cât și un obicei. Poate că e ciudat, dar a fi implicat în activitățile de care ești pasionat vine cu beneficiul de a-ți construi un obicei pozitiv.

Mai mult decât atât, de îndată ce experimentezi noi activități, creierul îți reordonează căile neuronale pentru a te ajuta să generezi mai multă energie.

04. Fă lucrurile pe dos

De exemplu, dacă ai un loc de muncă de la 9 la 5 și mergi acolo de luni până vineri, probabil că ai două drumuri pe care le știi pe de rost: unul către birou și altul pentru când te întorci acasă.

Un lucru pe care l-ai putea face este să schimbi drumurile între ele sau să decizi să mergi pe drumuri cu totul noi.

Cu cât te obișnuiești mai mult cu lucrurile pe care le faci, cu atât vei fi mai confortabil cu acele lucruri, chiar și cu drumul către birou și înapoi acasă. Când știi ce trebuie să faci și nu ai nevoie de activitate neuronală pentru a face aceste lucruri, creierul tău devine inactiv și îți va fi din ce în ce mai greu să faci lucruri neobișnuite.

Prin urmare, schimbă ceva mic la orice faci și în curând vei ajunge să te cunoști mai bine.

05. Caută alternative

Ori de câte ori te afli blocat în orice ai avea de făcut, cel mai bun mod de a ieși din respectiva situație e să cauți alternative.

Pentru a face acest lucru, descrie pe scurt ce faci și apoi întreabă-i pe cei apropiați ție cum ar face acest lucru. Pentru a te asigura că profiți la maxim, alege alternativa pe care o consideri cea mai nepotrivită sau pe cea cu care nu ești de acord și apoi fă fix asta în loc de ce făceai.

Partea dificilă este să ajungi la un punct în care să poți să accepți alternativa cu care nu ești de acord și să găsești modalități prin care să o faci să funcționeze. Când vei putea face asta, îți vei reconfigura creierul pentru a fi de acord cu lucruri cu care nu rezonezi.

6. Nu dormi timp de 72 de ore și de îndată ce te simți epuizat, începe să scrii sau să pictezi

Acesta nu este un mod sănătos prin care să te cunoști mai bine. Dar este unul dintre cele mai puternice. Oricum, nu aș începe cu asta.

Când te forțezi să rămâi treaz, chiar dacă creierul tău trebuie să se odihnească, ai acces la latura subconștientă a creierului și atunci se întâmplă magia.

De îndată ce începi să te simțiți epuizat, asigură-te că ai un pix și o hârtie la îndemână și începe să scrii, să desenezi sau chiar să pictezi. Deși nu vei înțelege nimic în acel moment, vei adormi și apoi te vei trezi cu o mulțime de lucruri pe care nu știai că le ai în interiorul tău.

Nu uita să ai încredere în proces imediat ce începi să te simți epuizat și încearcă să stai treaz cât mai mult posibil.

7. Călătorește singur și fii înconjurat de străini

Frica de necunoscut este reală și majoritatea oamenilor se luptă să o depășească.

A călători singur și a fi înconjurat de străini nu te ajută doar să depășești această teamă nedorită, ci te ajută și să te cunoști mai bine prin depășirea convingerilor tale limitative.

Dacă nu te simți confortabil în preajma străinilor și nu îți place să faci lucruri noi, să călătorești singur e ceea ce ar trebui să faci pentru a scăpa de cât mai multe convingeri limitative.

8. Trăiește o zi fără simțurile tale

Aceasta este o adevărată provocare și îți va întoarce lumea cu fundu-n sus.

Este un pic extrem să îți oprești toate simțurile și este, de asemenea, imposibil. Din câte știu, este greu să nu simți nimic atunci când îi atingi pe ceilalți.

Dar poți alege să nu mai vezi nimic purtând o mască de somn pe ochi. Sau să nu mai auzi nimic purtând niște căști izolate fonic.

Nu trebuie să faci acest lucru pentru mai mult de 24 de ore, deoarece va fi îndeajuns pentru a înțelege cât de importante sunt simțurile tale și cât de mult depinzi de ele.

9. Desenează-ți un pătrat pe frunte

Acesta este un experiment ciudat, dar scopul său este să te ajute să reconfigurezi acea parte a creierului tău care se activează când ești criticat.

Am făcut asta în urmă cu câțiva ani și îmi amintesc că a fost și distractiv și ciudat. A fost distractiv pentru că am crezut că majoritatea oamenilor se uitau la mine într-un mod ciudat și a fost ciudat pentru că după un timp am putut să mă distrez și să râd pe seama a ceea ce spuneau alții.

Dar mai mult decât atât, m-a ajutat să înțeleg mai bine cum creierul meu încearcă să facă față criticilor.

Citește mai multe despre experiment aici: Cum să devii imun la critici și să îți consolidezi forța interioară.

În concluzie, toate aceste 9 moduri neobișnuite prin care să te cunoști mai bine sunt menite să îți ofere o doză intensă de disconfort. Cu siguranță, nu va fi ușor. Dar rezultatul merită.

Cauti modalitati practice prin care sa iti depasesti obstacolele?

Alege o unealtă

♥ Mă numesc David Mitran

Scriu din 2009, iar pe blogul acesta public articole din 2012, având aproape 500 de articole publicate. În 2016 am scris prima carte, iar în 2021 am făcut publice pentru prima dată uneltele create. Lucrez cu oamenii și companiile și mă implic acolo unde sunt prezente obstacole, dezvoltând instrumente și unelte cu care oamenii și companiile să depășească obstacolele de care au parte. Citește mai multe despre mine accesând pagina „Despre”. Urmărește-mă pe instagram @davidtheoptimist.

Hai să ne cunoaștem

Ținem legătura pe e-mail. Completază formularul.

Prenume(Required)
Email
Politică

Fără spam. Îți promit.