Published On: 02/03/20216.7 min read

Industria tehnologică accelerează atât de repede încât, cu cât accelerează mai repede, cu atât pare să ne impacteze mai mult viața. Va avea un impact asupra modului în care ne trăim viețile și, în cele din urmă, va transforma oamenii în roboți.

Există atât de multe exemple despre cât de departe am reușit cu inteligența artificială.

Există proiectul Neuralink în care Elon Musk dorește să creeze o legătură între dispozitivele electronice și creierul uman. Când citești despre asta, înțelegi cât de fascinantă (și în același timp înfricoșătoare) ar putea fi o lume ca aceasta.

Apoi, avem companii precum Boston Dynamics și modul în care folosesc inteligența artificială pentru a-și împuternici roboții. Dacă nu ai văzut ultima lor coregrafie, click aici.

Ceea ce este mai realist decât asta și cu adevărat uimitor este asistentul AI dezvoltat de Google acum câțiva ani. Scopul său este de a ajuta companiile să facă lucrurile mai repede. Dacă nu ai auzit de asta (apropo, se numește Google Duplex), click aici pentru a vedea un videoclip scurt de 4 minute.

Deși toate acestea par a fi încă departe de utilizarea zilnică, există un aspect al inteligenței artificiale care face parte din viața noastră de zi cu zi de ceva vreme și transformă oamenii în roboți.

Există o tehnologie numită chatbots și este aproape de ceea ce face Google Duplex, numai pe bază de chat. În timp ce Google Duplex poate apela persoane, chatboturile interacționează cu oamenii numai prin chat online.

O companie poate folosi chatbots pe Facebook, Whatsapp sau chiar pe site-ul lor. Chatboturile sunt folosite pentru a automatiza conversațiile, astfel încât angajații își concentrează timpul și eforturile pe altceva.

De exemplu, atunci când vrei să programezi o întâlnire pentru consultații medicale, cauți pe Google clinicile din apropierea ta unde poți obține consultația dorită. După ce găsești câteva clinici, le verifici site-ul și le contactezi. Aici ai trei opțiuni: suni, îi contactezi printr-un e-mail, fie discuți cu ei printr-un chat online.

În cazul în care chat-ul este automatizat, ori de câte ori îl deschizi, vei găsi câteva întrebări generale, cum ar fi:

  • Vrei să faci o programare?
  • Vrei să vezi programul nostru?
  • Cauți un medic anume?

Întrucât cauți să faci o programare, să presupunem că selectezi prima opțiune.

Apoi, sunt listate altele, cum ar fi:

  • Ai probleme cu inima?
  • Ai dureri de cap?
  • Ai probleme cu respirația?

Și devine din ce în ce mai specific până când creează un profil a ceea ce cauți. Dacă chatbotul este bine automatizat, la final va realiza o programare pentru tine. Dacă nu este, îți va oferi pur și simplu un număr de telefon unde să suni sau îți va cere numărul de telefon și vei fi sunat la scurt timp.

Deși acest lucru este foarte util pentru companii, există o altă latură a chatboturilor și a inteligenței artificiale care transformă oamenii în roboți. Îl poți vedea cu ușurință pe LinkedIn și l-am descoperit recent.

LinkedIn chatbots transformă oamenii în roboți

Având în vedere că am început recent un nou proiect, am decis să îl adaug la experiența mea pe LinkedIn.

Ori de câte ori adăugi o nouă experiență la profilul tău LinkedIn, există o opțiune de a împărtăși noul rol cu ​​rețeaua ta.

Dacă o bifezi, conexiunile tale vor vedea noul rol și te vor putea felicita. Nu trebuie să scrii singur mesajul de felicitare – trebuie doar să faci clic pe un buton.

Deși acest lucru sună bine și pare un început de conversație excelent, LinkedIn nu îți spune ce ar trebui să faci după ce ai felicitat pe cineva. Ceea ce înseamnă că, dacă ai multe conexiuni, există șansa să primești exact același mesaj de la mulți oameni.

De fapt, asta mi s-a întâmplat.

AI LinkedIn

Peste 50 de persoane mi-au trimis exact același mesaj. Deși este în regulă și pot înțelege gestul pozitiv din spatele mesajului lor, lipsește ceva. Cu cât apăsăm mai mult un buton pentru a felicita pe cineva, cu atât depunem mai puțin efort în interacțiunile sociale. Prin urmare, cu cât devenim mai mult roboți.

În timp ce în cazul Facebook, chatbotul este utilizat pentru a ajuta companiile să înțeleagă nevoile clientului și să genereze un proces de comunicare mai eficient, în cazul lui LinkedIn, chatbotul nu este altcineva decât persoana care face clic pe buton.

Dar asta nu este tot. Chiar și mai neplăcut decât primirea aceluiași mesaj de felicitare de la mai mult de 50 de persoane este ceea ce vine după aceea: oamenii care încearcă să-ți vândă lucruri de care nu ai nevoie.

Imediat după ce am răspuns mesajului de felicitare cu un simplu „Mulțumesc”, au existat câteva conversații în care am primit un text foarte lung despre lucruri care nu erau nici măcar apropiate de lucrurile care mă interesează. E ca și cum ai merge la cel mai apropiat magazin pentru a cumpăra niște alimente și imediat după ce ai pășit înăuntru, cineva vine la tine și încearcă să-ți vândă un avion.

Cum să folosești LinkedIn pentru a te conecta mai bine

În timp ce acest mod simplu și eficient de a felicita oamenii este minunat, mai trebuie să faci ceva dacă vrei să îți vinzi produsele și serviciile altora.

În primul rând, în cazul în care vezi că cineva a primit un rol nou la o nouă companie, atunci felicitarea este un început de conversație excelent.

Imediat după aceea, nu ar trebui să vrei să îți vinzi produsele sau serviciile. În schimb, ar trebui să vrei să fii interesat de persoana respectivă. Adresează întrebări precum:

  • Ce te face să fii entuziasmat de noul tău rol?
  • Care sunt responsabilitățile noi care crezi că te vor ajuta să crești?
  • Cât de greu ți-a fost să obții noul loc de muncă?

Apoi, dacă par interesați să vorbească cu tine, întreabă-i despre obstacolele lor, fie la serviciu, fie acasă.

Dacă ai făcut o treabă bună până acum, aceștia se vor deschide și îți vor împărtăși informații pe care, de obicei, nu le împărtășesc altcuiva.

Trăim într-o lume în care oamenilor nu le pasă de oameni. Este trist, dar ne pasă tot mai mult de bani. Prin urmare, a întreba pe cineva despre obstacolele pe care le are, îi va atrage atenția, deoarece există doar câteva persoane care nu își concentrează conversațiile pe vânzare, vânzare, și iar vânzare.

Și, în sfârșit, îți poți prezenta afacerea, serviciul, produsul sau orice vrei să vinzi. Și va fi chiar mai bine dacă vei putea găsi o legătură între ceea ce știi despre persoana respectivă și ceea ce încerci să vinzi. Toate acestea pentru a evita transformarea oamenilor în roboți.

Networkingul necesită timp

Dacă te aștepți să vinzi ceva doar prin metoda copy/paste a unui mesaj, atunci te înșeli.

A vinde ceva necesită încredere, iar consolidarea încrederii necesită timp.

Dacă poți vinde lucruri oamenilor doar prin metoda copy/paste, atunci felicitări, ai găsit pastila magică. Tu ai secretul. Ești magicianul pe care orice antreprenor vrea să-l cunoască.

Dar pentru ceilalți, cei care nu au acces la acest tip de vrăjitorie, vânzarea necesită timp.

Cauti modalitati practice prin care sa iti depasesti obstacolele?

Alege o unealtă

♥ Mă numesc David Mitran

Scriu din 2009, iar pe blogul acesta public articole din 2012, având aproape 500 de articole publicate. În 2016 am scris prima carte, iar în 2021 am făcut publice pentru prima dată uneltele create. Lucrez cu oamenii și companiile și mă implic acolo unde sunt prezente obstacole, dezvoltând instrumente și unelte cu care oamenii și companiile să depășească obstacolele de care au parte. Citește mai multe despre mine accesând pagina „Despre”. Urmărește-mă pe instagram @davidtheoptimist.

Hai să ne cunoaștem

Ținem legătura pe e-mail. Completază formularul.

Prenume(Required)
Email
Politică

Fără spam. Îți promit.