Published On: 24/01/20214 min read

Creierul tău caută întotdeauna lucruri pe care să le poată controla și, atunci când se întâmplă, se simte bine. Atunci când ești în control, creierul tău este fericit. Când trebuie să renunți la control … ei bine, ajungem la o altă poveste.

A învăța să te simți fericit atunci când controlul este limitat sau inexistent poate fi dificil și nu înseamnă neapărat că trebuie să renunți la control. Înseamnă pur și simplu că există momente în care nu poți deține controlul și ar trebui să înveți cum să-ți păstrezi nivelul de fericire chiar și în momente precum ăsta.

Pentru a învăța cum să renunți la control, trebuie să te pui voluntar într-o situație în care nu ai control. Dar posibilitatea de a alege care este activitatea asupra căreia nu ai controlul este însuși o formă de control.

Prin urmare, iată 4 moduri simple de a renunța la control.

1. Atunci când controlul înseamnă să gătești cu o rețetă

În acest caz, poți să renunți la control prin experimentare și să vezi dacă poți găti aceeași mâncare fără rețetă.

Este un mod minunat de a experimenta și de a vedea ce lucruri interesante poți găti. Totuși, nu fi extrem în direcția asta. Ar fi ciudat să petreci două ore în bucătărie încercând să prepari o omletă sau să faci mâncarea prea condimentată. După două ore, probabil că te aștepți să și mănânci ce ai gătit.

Pe de altă parte, dacă ești genul de persoană care poate găti mâncăruri grozave fără rețete, atunci încearcă să gătești cu ajutorul uneia.

2. Atunci când controlul înseamnă a fi organizat

În acest caz, poți să renunți la control prin faptul că nu îți faci patul, nu faci curat în cameră sau casă, sau întârziind.

Acest lucru este un pic dificil, deoarece îți poate răsturna viața cu susul în jos. Și este posibil să se creeze haos dacă implici alți oameni în asta. Dacă întârzii constant (ceea ce este recomandat dacă vrei cu adevărat să renunți la control), în curând ceilalți vor începe să te judece și chiar să te critice.

Pe de altă parte, dacă nu ești organizat, atunci a-ți face patul, a-ți face curat în cameră sau a ajunge la timp te va ajuta să renunți la control.

3. Atunci când controlul înseamnă colorarea în interiorul liniilor

În acest caz, poți să renunți la control colorând în afara liniilor. Acesta ar trebui să trezească în tine niște amintiri și să îți amintești vremurile când erai la grădiniță.

Acum este timpul să faci exact opusul la ceea ce îți recomanda învățătoarea și să colorezi în afara liniilor. Fii haotic cu culorile! Fii nebun și asigură-te că te simți mândru de greșelile tale.

Pe de altă parte, dacă de obicei nu poți rămâne în interiorul liniilor, încearcă cel puțin o dată să ai o experiență perfectă de colorare.

4. Atunci când controlul înseamnă să ajungi mereu la timp

Are legătură cu a doua idee, dar este specific timpului.

În cazul ăsta, poți să renunți la control scăpând de toate ceasurile. Poți chiar modifica setările smartphone-ului și dezactiva afișarea timpului. Acesta este un experiment grozav, deoarece timpul este unul dintre puținele lucruri care este imposibil de controlat. Îl poți gestiona, însă nu-l poți controla.

Pe de altă parte, dacă nu te descurci cu gestionarea timpului, încearcă să forțezi puțin lucrurile și setează 5-10 alarme pentru toate activitățile la care știi că întârzii.

Pentru cât timp ar trebui să renunți la control?

Conform cărții „Habits of a Happy Brain” de Loretta Breuning, ar trebui să o faci în fiecare zi, timp de 45 de zile.

„Nu ai nevoie de mult timp sau bani pentru a construi o nouă cale neuronală; ai nevoie de curaj și concentrare, pentru că trebuie să repeți un comportament nou timp de patruzeci și cinci de zile, indiferent dacă se simte sau nu bine. ”

Dacă te gândești la asta dintr-o perspectivă a fiecărei zi în parte, 45 de zile par prea multe. Dacă te gândești la asta dintr-o perspectivă a unui an întreg, 45 de zile sunt doar 12,32% dintr-un an.

Așadar, întreabă-te: Sunt dispus să investesc 12,32% din acest an în construirea unei noi căi neuronale?

Cauti modalitati practice prin care sa iti depasesti obstacolele?

Alege o unealtă

♥ Mă numesc David Mitran

Scriu din 2009, iar pe blogul acesta public articole din 2012, având aproape 500 de articole publicate. În 2016 am scris prima carte, iar în 2021 am făcut publice pentru prima dată uneltele create. Lucrez cu oamenii și companiile și mă implic acolo unde sunt prezente obstacole, dezvoltând instrumente și unelte cu care oamenii și companiile să depășească obstacolele de care au parte. Citește mai multe despre mine accesând pagina „Despre”. Urmărește-mă pe instagram @davidtheoptimist.

Hai să ne cunoaștem

Ți-am pregătit o serie de emailuri în care îți vorbesc despre copilărie, educație și familie, despre sport și sănătate, despre ce am scris și cum am ajuns să scriu, despre marketing, business, public speaking și alte câteva subiecte. Tot ce trebuie să faci este să completezi formularul de mai jos.

Prenume(Required)
Email
Politică

Fără spam. Îți promit.