Published On: 26/04/20205.3 min read

Când vine vorba de a învăța ceva nou, trecem aproape de fiecare dată prin același proces de învățare. Chiar dacă există câteva direcții diferite pentru procesul nostru de învățare, pasul final este întotdeauna vital.

Pe scurt, pornim de la un motiv care poate fi conectat la o așteptare sau la o viziune. Apoi vine efortul necesar pentru învățare care implică viteza de învățare și capacitatea de a continua învățarea oricât de dureroasă ar fi.

Să începem cu trei exemple.

Primul exemplu. Vrei să înveți să scrii mai bine pentru că te gândești să scrii o carte. Apoi depui efort și scrii zilnic 30-45 de minute în fiecare zi. Dar chiar dacă faci acest lucru pentru un an întreg, este posibil să realizezi că doar ți-ai îmbunătățit abilitățile de scriere, însă nici măcar nu ai început să scrii cartea.

Al doilea exemplu. Vrei să înveți să dansezi, astfel încât să fii mai puțin introvert și să ai mai mulți prieteni. Așadar, mergi la cursuri de dans și o faci de două ori pe săptămână. Dar chiar dacă faci asta pentru un an întreg, s-ar putea să descoperi că devii doar un dansator mai bun și că ești la fel de introvert ca atunci când ai început să dansezi.

Al treilea exemplu. Vrei să înveți să gătești, astfel încât să poți deveni bucătar și să te angajezi la un restaurant din orașul tău. Apoi mergi la cursuri de gătit și începi să gătești pentru prietenii tăi pentru a te asigura că înveți. Dar chiar dacă faci acest lucru pentru un an întreg, s-ar putea să descoperi că încă nu ai locul de muncă dorit.

Perioada de un an este o perioadă fictivă – poate dura mai mult sau mai puțin de atât pentru a ajunge până la punctul în care ai învățat ce ți-ai propus, însă să realizezi că motivul pentru care ai început să înveți nu este încă realizat.

Dar uite un al patrulea exemplu.

Îți ia o perioadă foarte scurtă de timp – mai puțin de o săptămână – pentru a afla că fumatul este rău, nu? Dar s-ar putea să continui să fumezi, deși știi că este rău.

În fiecare din aceste exemple lipsește ceva. Pentru mult timp, am crezut că este partea practică a lucrurilor, dar poți practica cât de mult vrei dacă nu faci următorul lucru.

Adaptează procesul de învățare la ceea ce înveți

Adaptarea la ceea ce învățăm este mai mult decât a fi practic. Înseamnă că trebuie să devenim o persoană diferită. Înseamnă că adăugăm sau eliminăm obiceiuri diferite stilului nostru de viață. Înseamnă că trebuie să gândim diferit.

În același timp, toate aceste schimbări sunt atât de mici încât trebuie să devenim conștienți pentru a le înțelege.

Când vine vorba de a învăța ceva, ultima parte a procesului este adaptarea la ceea ce învățăm. Este, de asemenea, cel mai important factor. În caz contrar, este doar o abilitate pe care o dobândim și este la fel de utilă ca orice altă abilitate pe care o avem și pe care nu o folosim.

Dacă te gândești la asta, totul este legat de motivul pentru care începi să înveți acel lucru.

Vreau să învăț ceva pentru că [ADAUGĂ-MOTIVUL-AICI].”

Motivul face parte din cine vrei să devii și va trebui să te adaptezi la asta. Dar o vei putea face numai după ce vei avea abilitatea respectivă. Fără acea abilitate, mintea ta nu poate vedea posibilitatea unei versiuni mai bune a ta.

Ideea este că toată lumea poate dobândi o abilitate și poate dura diferite perioade de timp în funcție de o sumedenie de factori. Dar învățarea abilității nu poate fi obiectivul tău final și uite de ce.

Imaginează-ți că ți-ai propus să înveți Photoshop. Nu ai niciun motiv pentru asta. Pur și simplu vrei să înveți Photoshop. Este util să știi Photoshop? Cu siguranță și poți folosi această abilitate pentru atât de multe lucruri.

Dar dacă o faci doar pentru că ți se pare utilă, atunci nu ar trebui să o faci deloc.

În schimb, încearcă să definești această utilitate și, după ce o definești, în cazul în care vei găsi un motiv cu un scop mai mare decât „vreau să știu Photoshop”, atunci poți începe să înveți Photoshop.

În caz contrar, este doar o pierdere de timp.

Când motivul lipsește, ajungem să eșuăm

Pierderea timpului și renunțarea la lucruri pot fi văzute ca și obiceiuri.

Imaginează-ți că vrei să înveți Photoshop și, după două săptămâni, ți se pare că este prea greu și renunți. Dar apoi vrei să înveți să pictezi și după patru zile ți se pare prea plictisitor și renunți. Apoi te gândești și mai mult și te decizi că vrei să înveți programare web, dar după o lună îți dai seama că nu este pentru tine și renunți.

În această situație care în total a durat o lună, două săptămâni și patru zile, ai renunțat de trei ori. Dacă faci asta un an întreg, ajungi să renunți de mai mult de 15 ori. E prea mult!

Dar mai rău de atât este noul obicei pe care îl vei crea: renunțarea.

De fiecare dată când vei vrea să faci ceva, vei putea găsi cu ușurință un motiv pentru a renunța, deoarece ai făcut-o deja de 15 ori într-un an și îți va veni în mod natural să renunți la lucruri.

Prin urmare, stabilește-ți un motiv cu un scop mai mare atunci când vrei să înveți ceva nou.

Motivul acesta va sta la baza versiunii tale mai bune iar totul pornește de la procesul de învățare.

Cauti modalitati practice prin care sa iti depasesti obstacolele?

♥ Mă numesc David Mitran

Scriu din 2009, iar pe blogul acesta public articole din 2012, având aproape 500 de articole publicate. În 2016 am scris prima carte, iar în 2021 am făcut publice pentru prima dată uneltele create. Lucrez cu oamenii și companiile și mă implic acolo unde sunt prezente obstacole, dezvoltând instrumente și unelte cu care oamenii și companiile să depășească obstacolele de care au parte. Citește mai multe despre mine accesând pagina „Despre”. Urmărește-mă pe instagram @davidtheoptimist.

Hai să ne cunoaștem

Ți-am pregătit o serie de emailuri în care îți vorbesc despre copilărie, educație și familie, despre sport și sănătate, despre ce am scris și cum am ajuns să scriu, despre marketing, business, public speaking și alte câteva subiecte. Tot ce trebuie să faci este să completezi formularul de mai jos.

Prenume(Required)
Email

Fără spam. Îți promit.