Aminteam într-un articol anterior importanța primelor 24 de secunde din procesul comunicării, primele 4 fiind pentru crearea unei prime impresii, iar celelalte 20 pentru consolidarea acestei prime impresii. Cele 24 de secunde sunt ideale pentru a judeca o persoană și facem acest lucru din nevoia de a ne compara cu ceilalți. O nevoie stupidă, dacă mă întrebi pe mine.
Una din perspectivele pe care le am asupra acestor 24 de secunde este reprezentată de o luptă, în care fie ambele tabere câștigă, fie ambele pierd, ideea fiind simplă. Dacă tu ești cel care abordează o persoană și nu ești capabil să faci o impresie bună, este clar că ai pierdut. Însă, în același timp, pierde și persoana abordată pentru că în mintea ei deja s-au manifestat niște gânduri, care nu sunt neapărat și adevărate, și astfel va ajunge să-și taie oportunitățile și să nu te cunoască.
Și pentru că orice luptă presupune o pregătire anterioară, și aceste prime 24 de secunde ale comunicării pot fi antrenate, astfel încât să n-o dai în bară data viitoare. Și consider că sunt 3 pași pe care putem să-i facem pentru a ne asigura victoria.
1. Pregătirea dinaintea abordării
Aici trebuie să lucrezi foarte bine cu tine și să te asiguri că ești cât mai pozitiv. Orice urmă de negativism, orice gând mai puțin pozitiv, te poate da de gol și îți poate strica orice efort îl faci în pregătirea efectivă.
Așadar, cum poți să fii cât mai pozitiv? Cu un exercițiu foarte simplu. Fugi repede în fața unei oglinzi și repetă, până când simți că-ți obosește maxilarul, următoarea frază: „Sunt cel mai minunat om! Sunt inteligent, creativ, capabil și pot să îmi creez singur oportunitățile de care am nevoie! Sunt perfect exact așa cum sunt!”
Asigură-te că atunci când spui asta și zâmbești. Fraza un trebuie să fie neapărat la fel, eu doar ți-am oferit un exemplu. Însă ce trebuie să înțelegi este importanța livrării unui mesaj pozitiv către creier, atât prin cuvinte, cât și prin zâmbet.
2. Pauza de dinaintea abordării efective
Vezi o persoană cu care vrei să schimbi câteva cuvinte? Nu te grăbi să te aventurezi în procesul comunicării ca un nebun, ci ai răbdare.
Să presupunem că ai ajuns la un eveniment la care este prezent și un om de afaceri cu care tu vrei să discuți din cine știe ce motive. Aflat în aceeași încăpere cu persoana respectivă, probabil vei avea tendința să te duci imediat s-o abordezi, însă îți recomand altceva. Îți recomand să ai răbdare.
Mie-mi place să cred că oamenii se tot uită după cai verzi pe pereți, indiferent cât de importanți ar fi. Adică oamenii, dacă se află într-o încăpere cu alți oameni, aruncă priviri prin sală să vadă cine a mai venit și cine nu.
Aici este momentul în care trebuie să fii subtil, să nu pari un obsedat, și să fii atent când persoana cu care vrei să vorbești se uită la tine. Când ai observat asta, asigură-te că-i zâmbești, după care mai ia-ți o pauză de 10-30 de secunde și du-te și conversează.
3. Cele 24 de secunde sau abordarea efectivă
Felul în care te ridici din locul în care te afli, felul în care te îndrepți spre persoana cu care vrei să comunici sunt la fel de importante precum felul în care saluți. Așa că ai grijă și la aceste aspecte.
În momentul în care ați ajuns față-n față, trebuie să: te asiguri că zâmbești, te asiguri că spui ceva interesant, te asiguri că nu stai foarte mult acolo.
Asigură-te că zâmbești!
Ții minte primul pas? Despre asta era vorba. Dacă atunci ți-ai creat o stare pozitivă, zâmbetul va veni de la sine și totul va părea natural. Un zâmbet forțat se observă instant, așa că asigură-te că treci prin primul pas și străduiește-te să-ți creezi o stare cât mai pozitivă.
Spune ceva interesant!
Mie mi-este clar că nu mă pot duce la o persoană pe care nu o cunosc și să spun „Salut! Ce faci?”. La fel de clar sper că îți este și ție. Așadar, trebuie să îți alegi cuvintele într-un mod cât mai inteligent astfel încât să fie atractive pentru persoana pe care o abordezi. Dacă îi oferi subiecte interesante de discuţie, atunci ai mai câștigat o bilă albă.
Dacă ai depășit 5 minute, deja ai pierdut!
Gândește-te că ești cu cel mai bun prieten din lume în oraș, un prieten pe care nu l-ai mai văzut de mult timp. Și cineva vine și te abordează și pare să fie interesant. Oricât de interesant ar fi ceea ce spune, îți vei dori să petreci mai mult timp cu prietenul tău.
Acum, pune-te în locul persoanei care abordează. Habar nu ai cu cine își petrece timpul persoana cu care vrei să discuți. Așa că nu-i mânca timpul cu tot felul de întrebări. Prezintă-te, schimbă 2-3 replici, oferă o carte de vizită, mulțumește și pleacă.
Ți-am împărtășit o mică parte din modalitatea în care poți controla primele 24 de secunde din procesul comunicării. Tu cum procedezi? Hai pe Facebook să conversăm.
♥ Mă numesc David Mitran
Scriu din 2009, iar pe blogul acesta public articole din 2012, având aproape 500 de articole publicate. În 2016 am scris prima carte, iar în 2021 am făcut publice pentru prima dată uneltele create. Lucrez cu oamenii și companiile și mă implic acolo unde sunt prezente obstacole, dezvoltând instrumente și unelte cu care oamenii și companiile să depășească obstacolele de care au parte. Citește mai multe despre mine accesând pagina „Despre”. Urmărește-mă pe instagram @davidtheoptimist.
Hai să ne cunoaștem
Ți-am pregătit o serie de emailuri în care îți vorbesc despre copilărie, educație și familie, despre sport și sănătate, despre ce am scris și cum am ajuns să scriu, despre marketing, business, public speaking și alte câteva subiecte. Tot ce trebuie să faci este să completezi formularul de mai jos.
Fără spam. Îți promit.