Published On: 14/12/20143.7 min read

Dacă ne gândim la orice domeniul în care suntem implicați acum sau la un domeniu oarecare în care am vrea să ne implicăm, pot spune că felul în care ne comunicăm ideile și capacitatea de a-i convinge pe ceilalți că ideile tale sunt extraordinar de bune contează mai mult decât crezi. În articolul de astăzi voi ilustra această idee cu portocalele verzi.

Probabil nu de puține ori te-ai aflat în situația în care aveai nevoie să știi cum să transmiți o idee, cum s-o comunici, și totodată cum să-i convingi pe ceilalți că ideea ta este bună. Și am pentru tine 3 pași prin care poți face asta:

1. „Dacă vrei ca ceilalți să te iubească, înainte de toate trebuie ca tu să te iubești pe tine.”

Era un proverb care suna în felul acesta. Aș putea spune că se aplică foarte bine și în cadrul altor contexte și anume – dacă vrei ca ceilalți să creadă ce ești deștept, păi înainte de toate trebuie ca tu să crezi că ești deștept. Când vine vorba de transmiterea unei idei, înainte de toate trebuie ca noi să credem în ideea respectivă.

Și să presupunem că vrei să le prezinți colegilor tăi de la serviciu faptul că portocalele tale de acasă sunt verzi, nu portocalii. Și cum ziceam, înainte să-i faci pe ei s-o creadă, trebuie s-o crezi tu, așa că te duci în frigider, iei o portocală care este portocalie, și stai cu ea în mână și te holbezi la ea pentru 10 ore și îți tot repeți „EȘTI VERDE! NU PORTOCALIE! EȘTI VERDE! NU PORTOCALIE!” și faci asta pentru 10 ore.

Și oricare ar fi ideea pe care vrei s-o prezinți, înainte de a crede cu adevărat în ea, vei trece printr-un proces ce-ți va schimba sistemul de convingeri sau cel puțin convingerea că portocalele sunt verzi, ci nu portocalii.

A doua zi când ajungi la serviciu, vine momentul în care le prezinți colegilor ideea ta. Ajungi în fața lor și cu mult entuziasm le zici „PORTOCALA ASTA ESTE VERDE!” – tu chiar crezând că ea este verde.

Va urma o pauză de 5-10 secunde după care unul din colegii tăi va zice „Ce ai zis, mă? Bă, ăsta e idiot! … Bă! Tu ești idiot!

Și așa trecem la pasul al doilea.

2. Degeaba crezi în ideea ta, dacă nu ai argumente solide care s-o susțină

Și aici este momentul în care îți exprimi opinia în legătură cu ceea ce crezi.

Însă cum faci asta? Cum îi faci să creadă că portocala ta este verde, ci nu portocalie?

Poți folosi elemente vizuale – de exemplu, iei un marker și colorezi în verde întreaga portocală.

Sau, poți aborda științific problema, lăsând portocala să se strice și astfel să se înverzească.

Important este, ca oricare ar fi metoda pe care o folosești, sistemul lor de convingeri să ajungă să fie schimbat. Dacă înainte de prezentarea ta aceștia considerau că toate portocalele erau portocalii, păi stai să vezi că sunt și portocale de alte nații.

După care urmează pasul 3.

3. Odată ce le-ai schimbat sistemul de convingeri, debusolează-i cu o întrebare filozofică

Ai ajuns să îi convingi că portocalele sunt și verzi, nu numai portocalii, cu ajutorul unor argumente solide. Acum, pentru a-ți asigura succesul, ai nevoie de o întrebare care să-i dea pe spate, cu care ei să rămână în minte pentru restul zilei și care ar suna în felul următor: Dacă până acum considerați că toate portocalele erau portocalii, dar astăzi v-am demonstrat contrariul, gândiți-vă la felul în care percepeți lucrurile în viață și la cât de corecte sunt acestea?

Care este scopul aici?

Le arăți nu doar că au greșit când credeau cu tărie că portocalele sunt doar portocalii, ci totodată că poate sunt mult mai multe lucruri despre care ar trebui să-și schimbe părerea. Astfel că, pentru următoarea perioadă vor medita nu numai asupra portocalelor, ci și asupra scopului lor în viață.

Recapitulând, pot spune că degeaba ai în spatele curții un portocal care face portocale verzi, dacă ceilalți nu pot nici măcar să-l vadă.

Cauti modalitati practice prin care sa iti depasesti obstacolele?

♥ Mă numesc David Mitran

Scriu din 2009, iar pe blogul acesta public articole din 2012, având aproape 500 de articole publicate. În 2016 am scris prima carte, iar în 2021 am făcut publice pentru prima dată uneltele create. Lucrez cu oamenii și companiile și mă implic acolo unde sunt prezente obstacole, dezvoltând instrumente și unelte cu care oamenii și companiile să depășească obstacolele de care au parte. Citește mai multe despre mine accesând pagina „Despre”. Urmărește-mă pe instagram @davidtheoptimist.

Hai să ne cunoaștem

Ți-am pregătit o serie de emailuri în care îți vorbesc despre copilărie, educație și familie, despre sport și sănătate, despre ce am scris și cum am ajuns să scriu, despre marketing, business, public speaking și alte câteva subiecte. Tot ce trebuie să faci este să completezi formularul de mai jos.

Prenume(Required)
Email

Fără spam. Îți promit.