Published On: 18/07/20143.6 min read

Înainte de a porni la drum cu acest articol, aș dori să spun că a termina ceea ce ai început nu are nicio legătură cu productivitatea, pentru că productivitatea este supraestimată. Da, din punctul meu de vedere cele două nu trebuie să meargă împreună. Și având în vedere că marea majoritate a oamenilor nu sunt organizați sau nu au nici cea mai vagă idee despre cum să se organizeze, pot spune că minoritatea este cea care are obiceiuri productive care să le ofere un spațiu de muncă fără stres.

Din propria-mi experiență, ceea ce am văzut foarte comun la oameni este dorința obsesivă de a „completa” lucrurile. Odată ce un proiect ajunge pe mâinile lor, aceștia îți doresc din răsputeri să-l termine, să-l ducă la bun sfârșit. Dacă sunt organizați, acest lucru s-ar putea întâmpla la timpurile stabilite. Dacă nu – așa cum este majoritatea – aceste activități se întâmplă la ore de timp la care odihna ar trebui să fie în plan principal. Însă termină ceea ce au de făcut. Repede și consistent.

Ceea ce aduce foarte multe oportunități și eventual un foarte mare succes sunt aceste fluxuri constante de a termina ceea ce începi.

Dacă ești productiv fără a-ți hrăni dorința de completare, vei ajute doar să fii ocupat. Cu toții cunoaștem respectivul sentiment. Ajungi să lucrezi toată ziua la un to-do list, ești foarte organizat, fiecare lucru este programat și cu toate acestea lunile trec și niciun proiect important nu este terminat.

În ceea ce urmează doresc să-ți prezint un sistem simplu, care te va ajuta să-ți cultivi obsesia pentru completarea lucrurilor.

Pasul 1: Creează o pagină de proiect

Folosind o singură coală de hârtie, fă următoarele trei lucruri:

  • Crează o listă cu proiecte active

Listează între 6 și 12 dintre cele mai importante proiecte din viața ta, în fiecare din următoarele trei sfere relevante: profesional (școală sau muncă), personal (casă, familie, fitness) și extra (proiecte mari precum scrierea unei cărți sau vizitarea unui oraș ascuns de lume).

  • În dreptul fiecărui proiect pune un criteriu

Pentru a putea termina un proiect, trebuie să ai capacitatea de a vedea cum ar arăta terminat. În dreptul fiecărui proiect activ din viața ta, pune un criteriu, o acțiune, care trebuie făcută pentru ca acesta să fie dus la bun sfârșit.

  • Pe partea de jos a colii desenează un cadran și pune-i titlul „Proiecte Viitoare”

Aici vei adăuga acele proiecte care apar între timp în viața ta, setându-i criteriile respective așa cum am specificat mai sus.

Pasul 2: Folosește sistemul Daily Check-In

În fiecare dimineață aruncă o privire asupra proiectelor tale și întreabă-te: „Care este cel mai mare progres pe care îl pot face astăzi pentru a completa lista?”. Cel mai mare obiectiv al tău ar trebui să completezi proiectele respective. Dacă observi o modalitate de a face asta, chiar dacă înseamnă să depui un efort mai mare sau să lucrezi noaptea, atunci fă-o.

În același timp, desigur, ar trebui să faci referire la sistemul tău de productivitate din momentul de față. În afara respectivelor proiecte, probabil că mai ai și multe alte task-uri de îndeplinit. Obiectivul tău aici este să faci cât de mult progres se poate în ceea ce privește proiectele active din viața ta.

Pasul 3: Odihnește-te și reactivează-te

Nu începe noi proiecte până când nu le-ai terminat pe cele actuale. Dacă vei adăuga noi proiecte, iar cele anterioare pe lângă faptul că erau multe, nici nu erau terminate, atunci acelea ar putea fi uitate. Dacă ai idei pentru noi proiecte, doar notează-le în cadranul pentru Proiecte Viitoare și revino asupra lor atunci când le-ai terminat pe cele actuale.

Muncește cât se poate de mult și cât mai rapid pentru a-ți termina proiectele. Odată ce le-ai terminat, ia o pauză. Pentru cel mult o săptămână, timp în care încearcă să muncești cât mai puțin. Realimentează-te cu energie și odată ce ești gata treci din nou la treabă.

Cauti modalitati practice prin care sa iti depasesti obstacolele?

♥ Mă numesc David Mitran

Scriu din 2009, iar pe blogul acesta public articole din 2012, având aproape 500 de articole publicate. În 2016 am scris prima carte, iar în 2021 am făcut publice pentru prima dată uneltele create. Lucrez cu oamenii și companiile și mă implic acolo unde sunt prezente obstacole, dezvoltând instrumente și unelte cu care oamenii și companiile să depășească obstacolele de care au parte. Citește mai multe despre mine accesând pagina „Despre”. Urmărește-mă pe instagram @davidtheoptimist.

Hai să ne cunoaștem

Ți-am pregătit o serie de emailuri în care îți vorbesc despre copilărie, educație și familie, despre sport și sănătate, despre ce am scris și cum am ajuns să scriu, despre marketing, business, public speaking și alte câteva subiecte. Tot ce trebuie să faci este să completezi formularul de mai jos.

Prenume(Required)
Email

Fără spam. Îți promit.