Published On: 27/08/20134.7 min read

O întrebare la care marea majoritate consideră că știe răspunsul, însă pentru a afla ce te motivează e nevoie să te cunoști extrem de bine. Cu toate acestea sunt persoane care au cunoscut succesul, aceștia reprezentând acea majoritate care a trecut prin complexul proces al cunoașterii de sine și au ajuns acolo unde își doreau. Trebuie să știi ce te motivează pentru a avea cum să înaintezi.

Daca știi ce te motivează nu doar ca vei știi cum să îți duci la bun sfârșit obiectivele pe care ți le setezi, însă vei și fii în stare! Așa cum ziceam și în alt articolprin motivare definim capacitatea de a duce la bun sfârșit obiectivele pe care ți le-ai propus, motivarea fiind elementul central datorită căruia noi ne dăm nouă, sau dăm altora, un șut în fund”, însă în articolul respectiv făceam referire foarte pe scurt la motivarea celorlalți ca acțiune întreprinsă de către tine și la automotivare.

În articolul de astăzi este vorba despre automotivare sau motivarea interioară ce ne face să înaintăm de fiecare dată când din exterior totul pare posibil. Atunci când vorbim despre automotivare, putem face referire la două mari categorii la care se mai adaugă o a treia.

Prima categorie – SUCCESUL

Suntem motivați extrem de mult de succese, indiferent că sunt mici sau mari, indiferent că sunt de natură personală sau profesională, succesele ne motivează. Avem un obiectiv de îndeplinit, îl ducem la bun sfârșit cu brio, toate bune și frumoase. Sentimentul este extraordinar, vrem mai mult! Cu cât avem parte de mai multe succese, cu atât ne dorim mai mult ca ceea ce întreprindem să fie de calitate pentru ca apoi să putem fi entuziasmați de propriile reușite. Însă apare o problemă. Dependența de succese nu este bună, din acest motiv se și recomandă depășirea limitelor la perioade foarte scurte de timp. Imaginează-ți că pentru o perioada îndelungată de timp ai parte numai de succese, iar dintr-o dată un eșec se ivește. Ce faci? Posibil vei ajunge într-o mare depresie pentru că eșecurile nu fac parte din rutina ta.

Concluzie: motivația constituită pe baza succesului este una excelentă, însă o rutină formată din succese nu este una sănătoasă. Setează-ți limitele cât mai sus!

A doua categorie – FRICA

Oricine, absolut oricine, este motivat de frică, aceasta fiind o formă de manipulare folosită adesea în vânzări. Ți-e frică să nu ți-o ia colegul înainte într-un proiect și să termine sarcinile înaintea ta? Ți-e frică să nu fii concediat? Ti-e frică să nu ajungi la timp? Exemplele sunt destule, exemple avem fiecare și doar tu știi de câte ori ai luat atitudine doar pentru că era posibil să nu se întâmple așa cum îți doreai.

De asemenea, se spune că frica este un rezultat a unei gândiri și atitudini negative asupra a tot ceea ce ne înconjoară, astfel că, în cazul în care vrei să ai parte de o nouă sursă de motivare îți recomand să fii mai pozitiv în legătură cu tot ceea ce interacționezi. Frica este bună, ne ajută să depășim mii de obstacole și ne putem baza pe ea, însă avem nevoie de un control extraordinar atunci când avem parte de o situație ce implică frica.

Concluzie: frica ne motivează pe toți și sunt foarte mulți oameni de succes care o folosesc pentru a-și depăși limitele, însă nu o consider cea mai bună metodă.

Categoria bonus – BANII

Ne motivează banii. Oricât de urât ar suna și oricât de puțină lume ar recunoaște-o, banii motivează pe oricine. Ți se oferă o slujbă bună ce ar conta extrem de mult pentru CV-ul tău, însă nu ești sigur că vrei să o accepți deoarece e la sute de km de casă. Două rânduri mai jos observi că salariul este de 3 ori mai mare decât cel actual. Dintr-o data nici nu mai stai pe gânduri și ai și sunat pentru confirmarea postului.

Sunt sigur că cel puțin o dată fiecare dintre voi a citit, auzit sau chiar experimentat una din sursele de motivare prezentate mai sus. Așa că am decis să mai adaug câteva acestui articol.

Prietenii, familia și anturajul. Posibil cea mai puternică unealtă în ceea ce privește motivarea interioară o reprezintă prietenii, familia și anturajul. Este o motivație ce are la baza persuasiunea și interesul altora, însă este foarte ușor să te lași lăsat dus de val pentru că, să fim serioși, este mult mai ușor să gândească altcineva pentru tine, să ia altcineva decizii pentru tine, să îți spună altcineva ce anume trebuie să faci și ce nu.

Tehnologia și cumpărăturile în general. Pe cât de fericit pare să fie un bărbat cu un nou telefon de ultimă generație în buzunar, pe atât de fericită pare să fie o femeie cu o nouă geantă de firmă super scumpă ca nouă achiziție. Tehnologia și cumpărăturile sunt elemente ce ne fac fericiți, iar fericirea este doar o altă ramură a motivației.

Este o linie foarte fragila între motivare și persuasiune și chiar dacă nu ești de acord cu acest lucru, în mod sigur motivarea interioară (ce ar trebui să țină doar de tine) poate fi modelată de către altcineva din exterior.

Cauti modalitati practice prin care sa iti depasesti obstacolele?

Alege o unealtă

♥ Mă numesc David Mitran

Scriu din 2009, iar pe blogul acesta public articole din 2012, având aproape 500 de articole publicate. În 2016 am scris prima carte, iar în 2021 am făcut publice pentru prima dată uneltele create. Lucrez cu oamenii și companiile și mă implic acolo unde sunt prezente obstacole, dezvoltând instrumente și unelte cu care oamenii și companiile să depășească obstacolele de care au parte. Citește mai multe despre mine accesând pagina „Despre”. Urmărește-mă pe instagram @davidtheoptimist.

Hai să ne cunoaștem

Ți-am pregătit o serie de emailuri în care îți vorbesc despre copilărie, educație și familie, despre sport și sănătate, despre ce am scris și cum am ajuns să scriu, despre marketing, business, public speaking și alte câteva subiecte. Tot ce trebuie să faci este să completezi formularul de mai jos.

Prenume(Required)
Email
Politică

Fără spam. Îți promit.