Published On: 12/03/20134.8 min read

Pentru ca povestea este bonus, m-am gândit s-o las pentru sfârșitul articolului, așa că, înainte să te delectezi cu povestea, mi-ar plăcea să prezint trei metode prin care să îți exersezi optimismul. Metodele sunt expuse în ordine crescătoare în funcție de dificultate, acestea începând cu situații ipotetice (am să prezint câteva exemple mai jos) și terminând cu exerciții de vizualizare și de comportament.

Situații ipotetice

De ce am ales situațiile ipotetice pentru început? Fiecare dintre noi are măcar un gram de imaginație și creativitate și înainte de a trece la fapte, e nevoie să știi în ce te avânți, iar aceste situații ipotetice sunt fiecare cu nivele diferite de dificultate pe care subconștientul le reține, interpretează și atunci când, în viața reală, apare ceva ce are chiar și cea mai mică legătură cu una din aceste situații ipotetice, subconștientul transmite către conștient rezolvarea situației ipotetice respective. Așa că am nevoie ca fiecare dintre cei care citesc să își imagineze o rezolvare cât se poate de amplă pentru fiecare din situațiile ipotetice următoare, iar în cazul în care binevoiește, să îmi trimită prin pagina de contact rezolvările sau să posteze mai jos în comentarii.

1. Gândește-te la o situație dificilă prin care unul dintre prietenii tăi a trecut de curând, pune-te în locul lui și gândește-te cum ai rezolva situația respectivă, care ar fi finalul poveștii respective?
2. Te afli în mijlocul deșertului fără pic de mâncare și apă. Care este primul lucru pe care îl faci și care este planul tău pentru următoarea zi?
3. Să presupunem că un al treilea război mondial ar fi pe cale să înceapă. Ce ai face în cazul în care ai ști că un astfel de război e pe cale să izbucnească? De asemenea, ce ai face în cazul în care războiul ar fi activ de mai bine de un an?
4. Ai pierdut tot ceea ce aveai până în momentul de față. Iubită, prieteni, familie, cunoștințe, loc de muncă, un acoperiș sub care să îți petreci nopțile. Ce e de făcut?

Exerciții de vizualizare

Partea aceasta pare să fie la fel de simplă precum situațiile ipotetice, numai că de data aceasta ce urmează să faceți se aplică în viața reală. Fiecare obiect, om, situație, etc. de care aveți parte trebuie sa le tratați ca și cum ar fi pline de viață, fiecare lucru cu care dacă intrați în contact vă va îmbunătăți ziua, vă va face să vă simțiți ca și cum nimic negativ nu face parte din viața voastră.

Pentru această parte este nevoie de mult exercițiu, iar astfel de exerciții le recomand personal zilnic celor cu care interacționez și mereu apar rezultate, uneori mai rapid, alteori mai lent, aici depinzând cât de repede asimilează fiecare ceea ce se întâmplă în jurul său.

Exerciții de comportament

Cum spuneam, ceea ce e mai dificili am lăsat pentru sfârșit, astfel că în cazul în care ați început să gândiți ceva mai pozitiv în urma exercițiilor de vizualizare, actualele exerciții vă pot ajuta, ca într-un sfârșit, să ajungeți cea mai optimistă persoană pe care o cunoașteți.

În ce constau aceste exerciții de comportament? Păi, de fapt, acestea nu mai sunt niște exerciții, ci reprezintă reacțiile pe care le aveți la obstacolele pe care le întâmpinați în viața de zi cu zi și cum reușiți să treceți peste ele. Tocmai din acest motiv exercițiile de vizualizare sunt foarte importante, pentru că ne pregătesc pentru ceea ce urmează, mai exact spontaneitatea cu care urmează să depășim situațiile prin care trecem.

Deci aceste exerciții de comportament nu sunt nicidecum exerciții, ci mai exact atitudinea cu care tratăm obstacolele ce ni se ivesc, iar metoda prin care optam să tratăm aceste situații reprezintă de fapt o simplă alegere ce necesită exercițiu.

Așa cum spuneam, urmează și o poveste …

Povestea optimismului fără pedală

Era o zi călduroasă de martie când am plecat împreuna cu un amic la plimbare cu bicicletele, el cu o semicursieră, eu cu bicicleta roșie, care se descurcă de minune. Ne-am plimbat prin parc, păcat că era prea aglomerat pentru încă o tură, însă amicul acesta al meu era atât de entuziasmat încât mai vroia încă o tură pentru că doar ce își reparase bicicleta (cauciuc, cameră și foi noi). Era pe bicicleta lui precum vântul.

Ne plimbăm prin parc, ne simțim bine, ca orice biciclist pe a lui bicicletă, până la întoarcere către casă (norocul nostru că a fost la întoarcere) când al meu prieten, care doar ce își reparase bicicleta, rămâne fără o pedală din cauza unei piulițe, pe care uitucul a uitat s-o schimbe. Și uite așa a pedalat până acasă de zor, mânuindu-și bicicleta precum Fred Flintstone în Aventurile din Epoca de Piatră.

N-a mai fost mult până acasă, însă în cele 30 minute parcurse fără o pedală au fost cu adevărat intense și pline de adrenalină, sau mai bine zis pline de hohote de râs și mult amuzament pe seama optimistului fără pedală.

Cauti modalitati practice prin care sa iti depasesti obstacolele?

Alege o unealtă

♥ Mă numesc David Mitran

Scriu din 2009, iar pe blogul acesta public articole din 2012, având aproape 500 de articole publicate. În 2016 am scris prima carte, iar în 2021 am făcut publice pentru prima dată uneltele create. Lucrez cu oamenii și companiile și mă implic acolo unde sunt prezente obstacole, dezvoltând instrumente și unelte cu care oamenii și companiile să depășească obstacolele de care au parte. Citește mai multe despre mine accesând pagina „Despre”. Urmărește-mă pe instagram @davidtheoptimist.

Hai să ne cunoaștem

Ți-am pregătit o serie de emailuri în care îți vorbesc despre copilărie, educație și familie, despre sport și sănătate, despre ce am scris și cum am ajuns să scriu, despre marketing, business, public speaking și alte câteva subiecte. Tot ce trebuie să faci este să completezi formularul de mai jos.

Prenume(Required)
Email
Politică

Fără spam. Îți promit.