Te simți destul de prost atunci când uiți ceea ce vroiai să spui în timpul unei prezentări în fața unei audiențe. De asemenea, te simți al naiba de ciudat când îți dai seama că nu poți intra în casă deoarece ai uitat cheile cine știe pe unde. Funcțiile memoriei includ indexarea și accesarea informațiilor cu succes. Atunci când este o problema la una din aceste doua funcții în legătură cu informațiile pe care fie dorești să le indexezi, fie să le accesezi, s-ar putea să ai nevoie de câteva acțiuni pentru îmbunătățirea funcțiilor memoriei.

yesterday-today-memory-tomorrow-today-dream

În destul de multe cazuri oamenii își judecă propriile abilități de memorare și consideră ca această problemă este de fapt memoria proastă pe care o au. Adevărul este că, în marea majoritate a cazurilor, memoria ta trebuie să fie antrenată pentru a funcționa așa cum trebuie. În cazul în care nu suferi de o boală care îți blochează memoria, precum Alzheimer, atunci memoria ta poate fi cu ușurință îmbunătățită cu ajutorul câtorva tehnici și astfel să ajungi la construirea unei memorii puternice.

Tehnici de construire a unei memorii puternice

Am ales să împart aceste tehnici în două părți și anume: prima parte în lucruri ce ne pot îmbunătății memoria și pe care ar trebui să le faci și o a doua parte cu lucruri ce ar putea să te afecteze negativ și pe care ar trebui să le eviți.

Ce îți poate îmbunătăți memoria?

antrenamentul: așa cum mușchii tăi au nevoie de antrenament, la fel are și memoria ta nevoie. Când spun training mă refer la a fi mult mai dependent decât de alți factori externi. De exemplu, dacă erai obișnuit să scrii tot ceea ce vroiai să îți aduci aminte, atunci nu îți antrenai memoria cum trebuie;

dieta: dieta ta va avea un impact asupra funcțiilor memoriei. Urmând o dietă sănătoasă ce conține mâncare precum pește și legume, te va ajuta să îți îmbunătățești memoria;

grupează elementele: memoria ta pe termen scurt foarte dificil poate memora mai mult de șapte elemente în același loc. Dacă vrei să reții mai mult de șapte elemente deodată, precum un număr de telefon care conține zece cifre, atunci ar trebui să le grupezi pe acestea în trei grupe – 0746 – abc – def. Mintea ta va considera că are de memorat trei elemente, în loc de zece;

înțelegerea informației: dacă înțelegi logica din spatele informației pe care dorești să o reții, atunci îți va fi mult mai ușor să ți-o aduci aminte, decât dacă ai încerca să o reții din greu fără să o înțelegi;

antrenează-ți întregul creier: memoria este doar o funcție a creierului, iar dacă întregul creier este antrenat să funcționeze bine, atunci funcțiile memoriei își vor face treaba cât mai bine. Învățarea unei noi limbi este un proces complex care te poate ajuta să îți îmbunătățești funcțiile creierului;

repetă înainte de a te culca: înainte de culcare suntem extrem de receptivi la informații și probabil ai observat-o. De fiecare dată când citești sau înveți, înainte de a te culca, vei observa a doua zi, că informațiile respective sunt mult mai ușor de accesat.

folosește-ți întregul creier: emisfera stângă este responsabilă cu logica, cuvintele și numerele în timp ce emisfera dreaptă este responsabilă cu ritmul, culorile și imaginația. În timp ce primești informații, ai grijă să folosești un fel de imagine vizuală pentru a indexa informațiile primite cu ajutorul ambelor emisfere;

exercițiile te fac mai receptiv la informație: imediat după ce termini un exercițiu devii mult mai receptiv la informație, și aici mă refer la exerciții fizice ( abdomene, genoflexiuni, flotări, ce vrei tu ). Imediat după ce faci aceste exerciții, ai putea să te apuci de studiat și vei recepționa informația mult mai ușor.

verifică-ți sistemul de reprezentare NLP: având în vedere sistemul de reprezentare NLP, unele persoane au un sistem de reprezentare vizual, în timp ce alții îl au auditiv. Înțelegerea propriului sistem de reprezentare te poate ajuta la filtrarea informațiilor și totodată vei știi cum poți stoca informațiile mai ușor;

Ce îți poate înrăutăți memoria?

insomnia: dacă ai ceva probleme cu somnul sau dacă ai probleme cu insomnia, atunci acest lucru se va reflecta în funcțiile memoriei, iar pentru a rezolva aceasta problemă, în mod evident, ar trebui să dormi mai mult;

recepționarea informației pe jumătate: dacă nu ai recepționat informația cum trebuie, atunci îți va fi dificil să o memorezi. Stresul și anexietatea se pot opune între tine și informațiile pe care le primești. Aici, de asemenea, apare și problema celor care nu pot asculta activ. Învață ca atunci când socializezi, să asculți activ, ci nu să asculți doar pentru a putea da o replică;

multitasking-ul: implicarea ta în mai multe activități de același tip în mod sigur te va face să te defocusezi și de fapt vei fi distras de la tot ceea ce faci, astfel vei ajunge la imposibilitatea de memorare;

lipsa atenției: foarte mulți oameni dau vina pe memorie în timp ce foarte multe cazuri au o problemă cu atenția, mulți oameni nefiind atenți la ceea ce fac și astfel uită de lucrurile respective. Gândește-te că mergi pe stradă și vezi un accident. În mod sigur nu vei putea uita accidentul respectiv pentru că te-a făcut să-ți focusezi atenția la un potențial maxim.

Votează