Provocarea Motivațională – ziua 13

Citatul în sine este destul de simplu, iar pe mine mă duce cu gândul la toate acele obișnuințe pe care le avem și multe dintre acestea probabil create într-un mod inconștient, evident, însă unele dintre ele poate sunt negative. Gândește-te la tot ce s-a întâmplat de la vârsta de 18 ani în colo când, de la un monent dat trebuia să te implici în tot felul de chestii și trebuia să fii cât mai punctual, să ajungi cât mai rapid în niște locații (cât mai multe). Acolo se creea o oarecare obișnuință: erai punctual și ajungeai cu 10-15 minute mai devreme sau întârziai și ajungeai cu 10-15 minute mai târziu? Aceasta este o obișnuință și era ceva ce se întâmpla în mod repetat. Este unul din cele mai simple exemple.

ziua13

De asemenea, citatul cred că se referă și la acele lucruri majore pe care le facem, în sensul că dacă eu ajung să muncesc nu 8 ore pe zi, ci 12 ore pe zi, până la urmă ajung să creez o obișnuință din punctul acesta de vedere și să nu mai simt atât de mult oboseala. Prin urmare, ajung să fiu un om care muncește foarte mult și în sinea mea să simt lucrul acesta ca o obișnuință.

Crearea unui obicei nu presupune nimic mai mult decât perseverență și voință. Setezi un obiectiv și te provoci, de acolo urmezi câțiva pași pe care îi repeți de câte ori e nevoie sau de câte ori vrei să schimbi un obicei sau să îți formezi unul nou. M-am gândit la câțiva pași, foarte simpli, care să te ajute să îți creezi un obicei.

1. Fii devotat pentru 30 de zile. Sau altfel spus, provoacă-te pentru 30 de zile. Ideal ar fi, ca în aceste 30 de zile, să faci lucrul respectiv în fiecare zi, de câteva ori pe zi. Cu cât durează mai mult, cu atât va deveni mai ușor o obișnuință.

2. Pornește cu ceva simplu. Nu încerca să schimbi obiceiuri care par să fie bine înrădăcinate sau să schimbi întregul sistem de obiceiuri dintr-o dată. Pornește cu ceva simplu, care cu toate că este involuntar, uneori îl poți observa. Pornește de la acele lucruri pe care le poți conștientiza singur.

3. Crează un mediu care să te facă să nu uiți. Este foarte probabil ca după 1-2 săptămâni, să ai parte de un moment în care, pentru o clipă, să uiți de obiectivul setat. Așa că folosește tot felul de unelte care să te ajute să nu uiți, unelte precum postit-uri.

4. Fii conștient. Conștientizează-ți obiceiul pe care vrei să îl schimbi, indiferent cât de bun sau rău este. Cu cât conștientizarea este la un nivel mai înalt, cu atât îți va fi mai ușor să faci o schimbare.

5. Folosește motivația. În primul rând, consider că cea mai bună motivație, în cazul acesta, o reprezintă o altă persoană. Din exterior se observă foarte bine obiceiurile și astfel o motivație din exterior ar acționa destul de bine. De asemenea, găsește ancora necesară care să activeze schimbarea obiceiului.

6. Scapă de tentații. Înainte să te apuci de treabă, gândește-te la orice te-ar putea face să te întorci la vechiul obicei și distruge-l. Este probabil să găsești tot felul de tentații pe drum, însă cu cât mai puține, cu atât mai bine.

7. Notează-l! Ia o coală de hârtie, un pix, și notează! Notează fiecare mic detaliu al obiceiului pe care vrei să-l schimbi sau pe cel al cărui vrei să-l ai. Sau pe amândouă! Orice ar fi, notează!

8. Cunoaște-ți punctele slabe. Trebuie să fii pregătit și să te gândești la faptul că este posibil ca aceste schimbări să te afecteze. Așa că mai bine analizezi cum trebuie toată situația, înainte să pleci la drum, decât să te surprindă pe parcurs.

9. Fă-o pentru tine! Posibil cel mai important, să faci o schimbare pentru că tu vrei, nu pentru că își doresc ceilalți asta. Alege să te schimbi pentru că tu te-ai săturat, pentru că ție nu-ți convine, pentru că ție nu-ți mai place. Răutățile celorlalți nu sunt de luat în considerare aici.

Alege să schimbi tot ce nu îți place la tine și vei avea ocazia să experimentezi câteva senzații minunate.

Ești așteptat să te alături grupului de pe facebook!

Votează