Dacă mă citești de ceva timp, atunci ar trebui să fii la curent cu faptul că anul acesta am, în fiecare lună, câte o provocare.

Pentru luna ianuarie am avut dușuri reci (plus un bonus de alergări) prin care am trecut cu brio. Pentru luna februarie am avut doar alergări.

Mai exact, luna februarie ar fi trebui să arate în felul următor pentru mine: 10 km alergați în fiecare zi, mai puțin în ultimele 7 zile, când ar fi trebuit să alerg 20 km în fiecare zi. Ar fi fost un total de 340 km.

Din păcate, au fost doar 155 km.

Cum am reușit să nu-mi ating obiectivul?

Înainte de toate, hai să vedem ce am reușit.

Programul meu de alergare pe toate cele 28 de zile, care se încheie astăzi, arată în felul următor:

Zilele 1-9: 10 km alergați în fiecare zi.

Ziua 10: pauză.

Ziua 11: 10 km alergați.

Zilele 12-13: 5 km alergați în fiecare zi.

Zilele 14-15: pauză.

Ziua 16: 10 km alergați.

Ziua 17: pauză.

Ziua 18: 10 km alergați.

Zilele 19-20: pauză.

Ziua 21: 20 km alergați.

Zilele 22-25: pauză.

Ziua 26: 5km alergați.

Zilele 27-28: pauză.

Ce-i cu atâtea pauze și cu alergările de 5 km?

Ei bine, cred că a fost prea mult efort depus, pentru că am simțit nevoia să iau acele pauze.

Și când zic că am simțit nevoia, zic că mă dureau oasele și mușchii mult prea mult. Efortul depus a fost prea mare.

De fapt, a fost mai mare decât se vede. În toată luna ianuarie am alergat în fiecare zi. În fiecare zi puneam osul la treabă și, în timp, efortul depus a început să se simtă.

31 de zile alergate în ianuarie + 9 zile alergate în februarie fără oprire. Am alergat 40 de zile consecutiv și am stabilit un nou record.

După cele 40 de zile, oboseala era extraordinar de puternică, așa că am început să iau pauze. Am văzut că pauzele de o zi nu mă ajută și am început să alerg mai puțin sau să iau pauze două zile.

În mare parte, mintea îmi stătea la ultimele 7 zile, când aveam de făcut, în total, 140 km.

Și am fost să alerg primii 20 km. A fost extraordinar de bine (mai puțin ultimii 2 km, care au fost foarte obositori). N-am avut nicio problemă la alergare.

Doar că … la câteva ore după alergare, am început să-mi simt genunchiul. A doua zi l-am simțit atât de bine încât abia dacă mai puteam să calc cum trebuie.

Efortul din cele două luni de alergare (probabil și lipsurile alimentației) au făcut ca genunchiul să cedeze. Am luat pauză 4 zile și am ieșit iar la alergare. După câțiva km au început să apară senzații în zona genunchiului și alte dureri.

Am decis că mai bine mă opresc, decât să continui și să mă aleg cu altele nedorite.

Am atins mai puțin din jumătate de obiectiv, așa că unde-i succesul?

Ei bine, înainte de toate, încă sunt în stare să alerg. Ăsta-i un mare succes. Puteam să mă accidentez mult mai rău.

În al doilea rând, am cele 40 de zile consecutive de alergare și cei 20 de km alergați într-o zi. Am alergări mai mari de atât, însă nu mai alergasem mai mult de 10 km de când am fost la ultramaratonul de pe Transfăgărășan, din 2015.

Mai mult de atât, am învățat care sunt minusurile și care îmi sunt limitele pe care le am privind alergarea. În plus, acum că-mi cunosc limitele, e atât de simplu să-mi setez altele mai sus și să încerc să le ating.

Data viitoare o să încerc să alerg mai mult de 40 de zile consecutiv și o să am mai multă grijă cu alimentația.

Pe scurt, obiectivul nu a fost atins, însă sunt foarte relaxat. Din simplul motiv că am găsit alte obiective (nu mai bune sau mai rele, ci diferite) pe care le-am atins.

„Care este succesul din spatele eșecului meu?”

Acesta este lucrul cel mai valoros pe care l-am învățat.

Întrebarea de mai sus mă ajută să trec peste lucrurile negative de care am parte și să mă focusez pe orice altceva ar fi putut fi pozitiv, dar care poate că a trecut neobservat.

Așadar, vin către tine cu aceeași întrebare.

Gândește-te la obiectivele pe care le-ai setat și de care nu ești mulțumit.

Care este succesul din spatele eșecului tău?


Dacă consideri că acest articol ți-a fost de ajutor, atunci împărtășește-l cu prietenii tăi, pe platformele de socializare. De asemenea, dacă ai întrebări sau idei, scrie-mi folosind pagina de contact. Dacă articolul meu te-a deranjat, fă-ți un blog și exprimă-ți opinia în legătură felul în care te-a făcut să te simți.

Continuă să înveți pentru că doar așa vei crește,
David

Succesul din spatele eșecului atingerii obiectivelor
5 din 6 voturi