Pregătește-te pentru vorbitul în public

  • Cunoaște „cine” și „de ce” înainte să începi: cine îți va fi audiența și de ce îi vorbești acesteia.
  • Dacă nu-ți cunoști audiența, cere persoanei datorită căreia ai ajuns să vorbești câteva informații despre audiență.
  • Vorbește despre un subiect pe care îl cunoști. Audiența te va respecta dacă va vedea că știi despre ce vorbești.
  • Vizitează locul în care vei vorbi cu câteva zile înainte de evenimentul oficial. Plimbă-te pe scenă astfel încât să te simți confortabil când momentul cel mare va sosi.
  • Gândește-ți nevoile în avans. Cunoaște-ți echipamentul și elementele vizuale de care vei avea nevoie și află de unde poți face rost de ceea ce nu ai.

Vorbitul în public necesită o bună ascultare

  • Marea majoritate a oamenilor au o atenție de aproximativ 3 minute asupra unei singure idei.
  • Folosește „condimentele” cu atenție. Prea puține vor face ca discursul să fie plictisitor, iar prea multe vor oferi un gust neobișnuit audienței tale.
  • Folosește, dacă este nevoie, 1-2 gesturi dramatice în tot discursul tău. Acestea vor atrage atenția și va face audiența să rămână concentrată.
  • Întotdeauna fă contact vizual cu membrii audienței tale, însă nu mai mult de câteva secunde cu fiecare membru.
  • Felul în care arăți poate întări sau slăbi un discurs. Dacă audiența este distrasă de cravata ta, atunci s-ar putea să îți urmărească doar cravata și să nu îți asculte cuvintele.
  • Fii conștient de lucrurile care pot ofensa audiența și apoi tratează-i cu respect.

sfaturi-vorbit-public

Organizarea și condimentarea discursului

  • Condimentarea poate include următoarele: anecdote, glume, comentarii acide, scurte versuri, statistici pertinente, amintiri personale, etc.
  • Fă-ți un obicei din înregistrarea zilnică a lucrurilor pe care le consideri interesante pentru viitoarele tale discursuri. Notează-le oricât de rapid poți, astfel încât acestea să fie cât mai originale.
  • Păstrează totul cât mai simplu.
  • Un vorbitor în public de succes este un bun cititor. Extinde-ți obiceiurile legate de citit și îți vei extinde astfel și instrumentele necesare discursului tău.

Fă-ți temele

  • Fă cercetarea în mintea ta, caută după anecdote, experiențe personale și alte lucruri importante care pot condimenta discursul.
  • Nu te baza doar pe o căutare pe internet. Folosește-ți biblioteca.
  • Dacă ești nelămurit, caută la librărie, acolo poți găsi orice.
  • Ia notițe! Consideri că dacă atunci când citești dai peste o idee foarte bună nu este nevoie s-o notezi pentru că o vei ține minte? În mod sigur nu o vei ține minte, așa că noteaz-o.
  • Păstrează toate sursele de unde ai făcut rost de informație, astfel încât să o poți specifica mai târziu.
  • Rezumă toate ideile astfel încât să poată fii ușor de înțeles.

Tipurile majore de discursuri

  • Discursurile persuasive oferă o opinie ce trebuie dovedită. Dacă nu dovedeşti nimic, nu-ți convingi audiența.
  • Discursurile informative pot deveni foarte informative dacă sunt prea îndesate cu statistici.
  • Discursurile cum-să pot fi foarte interesante atât pentru audiență, cât și pentru orator. Ține minte că tu ești centrul atenției, nu elementele tale vizuale.
  • Oricare ar fi ocazia specială, ține minte că audiența nu se află acolo pentru a-ți auzi ție discursul.

Crearea unei scheme

  • Schema respectivă este doar un schelet, reprezentând structura de bază a discursului. Vei adăuga mai multe informații în procesul de scriere al acestuia.
  • Schema este la fel de bună ca notițele.
  • Ține minte regula următoare când iei notițe: când nu știi ce să faci, nu abandona!
  • Ai grijă să incluzi sursa informațiilor.
  • Dacă țintești după nimic, vei nimeri de fiecare dată.

Construirea efectivă

  • Ține minte să explici fiecare idee majoră, de ce este aceasta relevantă și cum va ajuta audiența.
  • Ca o regulă generală, discursul tău ar trebui să nu aibă mai puțin de 3 idei majore și nu mai mult de 5.
  • Un discurs este scris pentru a fi auzit, nu citit.
  • Câteva metode prin care îți poți organiza discursul: în mod cronologic, în funcție de subiecte, cauză și efect, problemă și soluție, pas cu pas.

Termină-ți discursul spectaculos

  • Fii concis. Audiența are tendința să se oprească din ascultat atunci când observă că ceea ce ai de spus este pe sfârșite.
  • Nu introdu informație nouă în concluzie.
  • Concluzia reprezintă finalul discursului, nu o altă parte a acestuia.
  • Mai multe cunoștințe despre ceea ce ai spus până la concluzie sunt ineficiente. Spune-i audienței cum să folosească informația pe care doar ce ai prezentat-o, într-un mod practic.
Votează