Întotdeauna mi-am dorit să învăț mai multe și să mă dezvolt mai mult.

Însă, în același timp, de cele mai multe ori am considerat că procesul de învățare este unul individual. Astfel că, mereu când învățam ceva o făceam de unul singur.

Am renunțat la facultate de două ori din cauza sistemului prost și mi-am promis că nu o să mă mai întorc. Mi-am dat demisia după 4 luni de la primul job pentru că am considerat că nu-i locul meu acolo unde oamenii sunt leneși, răutăcioși și au un dezinteres în a se dezvolta.

De foarte multe ori am făcut munca unei întregi echipe, cu toate că eram doar eu. Cel puțin până am descoperit conceptul de mastermind. Pentru că acela a fost momentul în care am început să conștientizez cât de interesant și benefic poate fi să înveți lucruri alături de altcineva.

Cum am început să mă gândesc la grupuri de mastermind?

Era vara lui 2016 și îmi doream să schimb câteva lucruri la mindsetul meu și să-mi îmbunătățesc câteva abilități. În special pe cele de marketing.

Nu am știut de unde să încep, însă am un mentor care să mă ghideze. După ce am discutat puțin cu el și i-am cerut ghidaj, îmi spune „David, se întâmplă să știu pe cineva care se află la același nivel ca și al tău. Nu ai vrea să vă întâlniți pe Skype și să creșteți împreună?

Am fost puțin sceptic, însă m-am băgat. Ce ar putea fi rău?

Mentorul întreabă cealaltă persoană dacă e de acord și răspunsul este pozitiv. Partea amuzantă este că mai interacționasem anterior cu noul meu coleg de mastermind, când căutam bloguri pe care să scriu guest-posturi.

Așadar, am schimbat câteva idei și am stabilit câteva „reguli” importante despre cum ar fi trebuit să se desfășoare ceea ce urma să facem.

Cum sunt structurate sesiunile noastre de mastermind?

În fiecare marți, la ora 10:00, ne vedem și auzim pe Skype. Cu toate că suntem amândoi din România, nu ne-am văzut deloc până acum (decât prin camerele web), fiind la poluri opuse ale țării.

La fiecare sesiune de mastermind, avem câte 6 subiecte pe care să le discutăm:

/1 Un lucru despre noi;
Fiecare din noi spune un lucru despre el, astfel încât să ne cunoaștem mai bine unul pe celălalt.

/2 La ce lucrăm;
Fiecare spune care sunt task-urile de care se ocupă în cadrul săptămânii respective. Acest lucru ne ajută să fim conștienți de efortul pe care îl depunem.

/3 Ce am învățat în săptămâna care a trecut;
Ne ajută să învățăm din experiențele celuilalt.

/4 Unde avem nevoie de ajutor;
Doar despre feedback și brainstorming – niciodată despre a face munca celuilalt.

/5 Pentru ce suntem recunoscători;
Un lucru pentru care suntem recunoscători astfel încât să înțelegem că ajutorul este important.

/6 Activitate săptămânală sau lunară;
Aici sunt două tipuri de exerciții: unul pe care îl stabilim cu o săptămână în urmă, altul pe care îl stabilim cu o lună în urmă.

În fiecare săptămână setăm un exercițiu pe care îl facem pentru săptămâna următoare. Este ceva ce are legătură cu o nevoie pe care o întâmpinăm și, de obicei, se învârte în jurul marketingului. Uite câteva lucruri pe care le-am abordat până acum: e-mail marketing, cum să scrii mai bine, cum să crești o comunitate, cum să vinzi mai bine, și așa mai departe.

Însă, o dată pe lună vorbim despre altceva.

O dată pe lună cădem de acord asupra unei cărți pe care o citim amândoi. Iar apoi, după ce cartea este citită, împărtășim idei și tragem câteva concluzii. Este pur și simplu fenomenal – ca și cum ai avea două creiere în loc de unul. Brainstorming pur!

De asemenea, am citit și o carte despre mastermind.

Ne interesa să aflăm mai multe informații despre felul în care o sesiune de mastermind ar fi trebuit structurată și despre cum putem dezvolta această activitate.

După ce am făcut puțin research, nu am găsit exact ceea ce căutam. Însă am găsit o carte care se numește Mastermind Dinners și este despre felul în care să te conectezi cu oamenii.

Dacă cunoști vreo carte bine scrisă despre sesiunile de mastermind care are legătură cu ce ți-am povestit în acest articol, spune-mi despre ea în secțiunea de comentarii de mai jos sau folosind pagina de contact.

Pun pariu că există grupuri de mastermind care costă $20.000 pe an, însă cine are nevoie de ele?

Dacă ești un antreprenor milionar, atunci s-ar putea să vrei să ai parte de grupuri de mastermind puțin mai diferite față de ce ți-am povestit până acum. Și, mai mult de atât, vrei ca oamenii din respectivele grupuri de mastermind să fie la același nivel ca al tău.

În cazul meu? Eu fac primii pași în lumea antreprenorială și nu-mi permit să fiu membru al unui astfel de grup de mastermind.

Așadar, scot la suprafață o întrebare puternică: cum găsesc oameni care sunt la același nivel ca al meu?

Uite câțiva pași:

/1 Creează-ți o „scrisoare de colaborare”

Gândește-te la motivul pentru care vrei să fii parte dintr-un grup de mastermind și felul în care îți dorești ca acele sesiuni să fie structurate. Poți să folosești modelul de mai sus dacă te ajută.

În cazul meu, mi-am dorit să învăț mai multe despre marketing. Deci, uite cum ar arăta o scrisoare de colaborare pe care eu aș crea-o:

Salutare, [PRENUME_PERSOANĂ_DE_CONTACT].

Mă numesc David, scriu pe davidmitran.ro și sunt interesat să găsesc oameni care vor să învețe mai multe despre marketing, în special email marketing și copywriting.

Dacă vrei să te alături, uite o structură pe care am gândit-o și care s-ar potrivi nevoilor mele (poate și nevoilor tale):

[ADAUGĂ STRUCTURA AICI]

Dacă ți se pare interesant, atunci răspunde-mi acestui email și spune-mi ce crezi.

Îți mulțumesc că ți-ai luat din timpul tău să-mi citești mesajul.

O zi minunată îți doresc,
David.

De asemenea, poți include interesele pe care le ai în domeniul în care vrei să înveți mai multe și pasiunile tale. Astfel, persoana pe care o contactezi te va cunoaște puțin mai bine și posibil va avea ceva mai multă încredere în tine.

/2 Cum să găsești persoanele potrivite

Înainte de toate, trebuie să te uiți în propria listă.

Da, știu că ai o listă de oameni pe care îi urmărești. Poate e un blogger care scrie despre subiecte care te interesează. Poate e un antreprenor social care ajută comunitatea din care face parte și pe care îl admiri.

Contactează-i cu scrisoarea ta de colaborare.

În al doilea rând, ar trebui să te gândești și la comunități mari precum forumurile. În cadrul acestor comunități mari vei găsi comunități mai mici, foarte nișate, unde poți descoperi persoanele potrivite pentru ce vrei tu să faci.

/3 Internetul nu este totul

Dacă ești genul de persoană care se duce la conferințe și workshopuri, atunci fii cu ochii-n patru după oameni asemenea ție.

În astfel de situații, ai din start ceva în comun cu persoanele care merg la astfel de evenimente. Iar acel ceva se află în numele evenimentului.

Dacă workshopul este despre cum să construiești avioane din hârtie, atunci vei găsi acolo oameni care sunt vor să afle mai multe despre cum se construiesc avioanele din hârtie. Acela este punctul tău de start.

Ce ar trebui să eviți?

Dacă te gândești la crearea propriului grup de mastermind, cu siguranță este un lucru pe care ar trebui să-l eviți.

Am încercat (și încă încerc) să implementez structura de mai sus într-un grup de bloggeri. Sunt între 5 și 10 bloggeri care sunt mereu prezenți la întâlniri. Facem aceste întâlniri offline, pentru că suntem toți din același oraș.

Însă pentru că avem interese diferite (și pentru că ei sunt cam leneși) nu pot să găsesc structura potrivită care să funcționeze cu atât de mulți oameni. Este cu adevărat dificil să găsești 3 oameni care au aceleași interese. Atunci ce așteptări să am de la 5 sau 10?

Această idee mi-a fost validată când am început un alt grup de mastermind (din nou, cu doar o altă persoană). La început, voiam să adaug această persoană în vechiul grup. Însă mă bucur că nu am făcut-o.

De data aceasta, mi-am setat că vreau să învăț mai multe – nu dintr-un domeniu specific, ci în general. Dacă aș fi adăugat noua persoană în vechiul grup, probabil s-ar fi dat peste cap câteva lucruri. Pentru că, în noul grup, în loc să ne concentrăm pe marketing, discutăm despre dezvoltare personală și spirituală.

Deci, uite câteva concluzii:

  • Creează-ți propriul grup de mastermind dacă vrei să înveți mai multe, dar nu de unul singur;
  • Nu investi bani într-un grup de mastermind, ci investește timp în găsirea oamenilor potriviți pentru această activitate;
  • Creează-ți structura și scrisoarea de colaborare – te vor ajuta să știi ce ai de făcut pentru a atrage oamenii potriviți către sesiunile tale de mastermind;
  • Evită să creezi grupuri de mastermind pentru mai mult de două persoane (tu și altcineva) pentru că este dificil să găsești oameni care au aceleași interese cu ale tale.

Dacă consideri că acest articol ți-a fost de ajutor, atunci împărtășește-l cu prietenii tăi, pe platformele de socializare. De asemenea, dacă ai întrebări sau idei, scrie-le în secțiunea de comentarii de mai jos.

Continuă să înveți pentru că doar așa vei crește,
David

Cum să dezvolți grupuri de mastermind și să înveți multe lucruri, cu zero investiții
5 din 7 voturi