Este o greșeală comună printre aceia care scriu discursuri și aproape toți suntem vinovați pentru această greșeală: în dorința noastră de a suna autoritari, coerenți și memorabili, uităm că de fapt discursul începe și se termină cu ascultătorii, nu cu noi.

Înainte ca fiecare din noi să pună stiloul pe hârtie, am face bine să ne luăm un moment în care să privim lucrurile din perspectiva ascultătorului. Indiferent de care ar fi momentul și evenimentul la care vorbim, fiecare audiență își dorește următoarele 3 lucruri de la orator:

#1: Claritate

De câte ori ți s-a întâmplat să asculți discursul unui vorbitor și să te gândești la următorul lucru: „ce mama naiba vrea oratorul să spună?

Atunci când ascultătorii sunt confuzi în urma unei prezentări, respectul acestora pentru orator se diminuează. Iar dacă nu ascultă respectuos, vor eșua în absorbirea ideii principale a discursului. Nu este îndeajuns să fii un expert cu ceva important de spus, trebuind totodată să ai capacitatea de a transmite mesajul cât mai clar. Orice altceva în afară de comunicarea eficientă ajunge să se întoarcă împotriva scopului prezentării tale.

audienta-vrea-orator-abilitati

#2: Concizie

De câte ori ai auzit un membru al audienței că un discurs a fost prea scurt? Observă orice audiență în timpul unui discurs și observă cum după 10 minute participanții încep să se fâstâcească. În cazul discursurilor de 20 de minute, dacă oratorul nu este extraordinar de clar, atunci s-ar putea să-și „piardă” audiența.

Așa că, de ce marea majoritate a discursurilor au zeci și zeci de minute? Motivul are mare legătură cu felul în care se vede oratorul ( importanța pe care și-o acordă ) sau cu lipsa de încredere pe care o are în el.

Cea mai bună metodă prin care poți păstra atenția audienței este să fii concis. Concizia și impactul sunt foarte apropiate. Pentru a fi concis, trebuie să mânuiești foarte bine subiectul pe care l-ai ales și totodată să te exprimi foarte succin.

Pe scurt, trebuie să faci discursul să arate precum o reclamă la Super Bowl.

#3: Angajament

Una din cele mai mari responsabilităţi ale unui vorbitor este angajamentul. Mai simplu de atât, trebuie să încerci să-i faci să gândească diferit sau, mai bine de atât, să acționeze decisiv.

Ține minte că toate prezentările bune scot în evidență un singur punct, foarte important pentru audiență. O prezentare mai bună de atât provoacă gândirea audienţei. O prezentare de succes face oamenii să acționeze decisiv.

Atunci când încerci să te pui în scaunul audienței înainte să te apuci să scri discursul, șansele ca discursul tău să fie unul memorabil vor fi mult mai mari. Cuvintele tale vor excita auzul audienței și îi va inspira, ba chiar îi va schimba. Atunci când ai un succes din acest punct de vedere, acela va fi momentul când vei avea capacitatea de a face o diferență în comunitatea ta.

Dacă dorești să construiești un vapor, nu pune oamenii să strângă lemne și nu le da muncă de făcut. În schimb, învață-i despre ocean și despre imensitatea acestuia.

Pune-ți ascultătorii pe primul plan și vei deveni memorabil pentru ei.

Votează