Așa cum bine știi, săptămâna trecută am fost într-un call center și am experimentat într-un timp scurt, de două ore, ce înseamnă să fii la capătul celălalt al liniei. Și pentru că am promis că voi veni cu relatarea experienței, a sosit momentul în care să vă spun cum a fost, să vă ofer un e-book minunat și să vă împărtășesc și lista cu câștigătorii. Însă le voi lua pe rând.

Dar, înainte de a trece la povestit, să-ți mai spun o dată despre ce a fost vorba la #SunăUnBlogger. CGS ne-a invitat, pe mine și pe încă 9 bloggeri pe care i-am menționat în articolul anterior, în call center-ul lor, să ne facem de cap. Nu, glumesc. Ne-au invitat să experimentăm munca unui agent call center pentru două ore și pentru că era o experiență nouă, am acceptat-o fără ezitare. Dacă sunai să afli mai multe despre outsourcing, sau doar sunai ( fără să vrei să afli ceva anume), atunci aveai posibilitatea să câștigi 50 de euro. Atât de simplu.

cgs-romania

Să revenim.

Am ales să plec de acasă cu Softrans, că-i mai simpatic ca tren și am wifi și confort mai mare decât în trenurile al căror nume nu-l pronunțăm, și cu Pișcot, care venea dinspre Târgu Jiu. La 5:45 trenul a plecat și a ajuns prin București cu o întârziere de o oră și un sfert. Deci, în jurul orei 10 eu am fost în București, puțin ofticat că am irosit o oră în tren, degeaba.

Vroiam să ajung în Cărturești Carusel, să-mi cumpăr o carte, înainte de a merge la sediul CGS, însă m-am dus și am mâncat o salată pentru că eram lihnit și am lăsat caruselul pe mai târziu. Așa că am înfulecat repejor și am fugit către CGS.

Am ajuns acolo pe la 11 fără 10 minute și i-am așteptat pe toți, în scurt timp ajungând într-un birou unde am trecut printr-un training, foarte soft, prin care am înțeles diferența dintre call center și contact center, CGS fiind de fapt contact center. În cadrul traing-ului ne-am cunoscut între noi, iar mai apoi am fugit repete către birourile cu pricina.

#nuepanicăman, ba chiar e interesant

Când am intrat acolo am avut în minte o sigură imagine, din filmul The Wolf of Wall Street, cu numărul mare de birouri, lipite între ele, și despărțite de un zid din lemn. Senzația de a fi acolo mi s-a părut super tare.

În continuare, ne-am așezat fiecare la câte un calculator, ni s-a explicat scurt ce avem de făcut, și am pornit. Trebuia să intrăm într-un soft, să ne logăm cu user-ul și parola oferite de ei, și din momentul în care ne făceam disponibili, apelurile intrau. Nu, nu aveam cum să răspund manual, pentru că asta se făcea automat, tot ce puteam face era fie să încep să vorbesc, fie să-i închid omului în nas – ceea ce nu era frumos.

Pur și simplu vedeam cum începe numărătoarea și cum se scurg secundele, iar acela era momentul în care ziceam „Bună ziua, bine ați venit la CGS România. Numele meu este David Mitran și aș dori să știu cum vă pot ajuta.” Acesta era scriptul pe care îl aveam, nimic mai mult. Desigur, mai erau materialele despre outsourcing pe care le aveam în față, care pe mine m-au ajutat foarte mult! 😀

Iar dacă erai speriat de bombe și simțeai cum te ia cu frisoane, aveai acolo la soft un buton de panică, pe care puteai să apeși și să ceri ajutorul. Am apăsat și eu din curiozitate, nimic special la butonul ăla. Deci, #nuepanicăman.

Cele două apeluri formidabil de formidabile

A fost interesant și au fost tot felul de întrebări de la tot felul de oameni. Au fost oameni care au sunat doar pentru a lua premiul, oameni care au fost interesați de outsourcing, oameni care au lucrat în call center și vroiau să ne încurajeze și bloggeri la început de drum care intrau și cereau sfaturi.

Iar din toți cei care au sunat, mi-au rămas în minte două apeluri, ale căror persoane nu le mai țin minte numele, din păcate. Era greu să apuc să notez ceva pentru că apelurile au tot fost și au tot venit, în cele 2 ore, cei 10 bloggeri implicați, preluând 234 de apeluri. Da, noi toți 10 bloggeri am preluat 234 de apeluri. Mie mi se pare foarte tare.

În fine, cum ziceam, au fost două apeluri:

  • A fost un tip care a adresat o întrebare amuzantă și în același tip interesantă și suna în felul următor.

Dacă eu sunt angajat într-un call center, către care evident sunt externalizate niște activități, și am salariul ( să zicem ) de 2000 de lei, eu pot alege să externalizez, mai departe, apelurile și să plătesc persoana respectivă cu un procent mai mic din suma pe care o primesc?

Mi s-a părut amuzant. Omul avea o minte focusată pe antreprenoriat. Zicea că dacă se angajează în câteva locuri și face asta, poate să câștige niște bani frumoși fără să facă nimic.

  • A fost o tipă care era la început de drum în blogging și mi-a cerut câteva sfaturi.

A sunat să întrebe de cât timp scriu pe blogging și cum am început. I-am povestit că din 2009 scriu, însă până în 2012 eram știut doar de câțiva apropiați. Când i-am spus că abordez și subiecte precum motivație, dezvoltare personală, obiceiuri pozitive, a fost super încântată pentru că și ea este pasionată de așa ceva și mi-a cerut câteva sfaturi. Mă bucur că am putut să ajut.

The end. Sfârșit. C’est la vie.

Și cam asta a fost totul. După ce s-a terminat, a rămas ca cei de la CGS să extragă participanții, pe care îi găsești la link-ul acesta, iar noi am coborât în fața sediului și am făcut o poză.

Iar după aceea am ajuns în sfârșit în Cărturești Carusel și mi-am luat și cartea pe care mi-o doream. Și apoi am plecat acasă, cu o altă întârziere, de data asta mai scurtă, de vreo 20 de minute.

Apropo, dacă nu ai reușit să suni și să afli mai multe despre outsourcing, cei de la CGS s-au gândit la tine și au realizat un e-book foarte bine structurat pe această temă. Te invit să-l descarci de aici, pentru că este gratuit și ai parte de informație foarte interesantă, prezentată clar și pe înțelesul tuturor: http://bit.ly/ebook-outsourcing

Săptămâna trecut m-am dus să experimentez munca într-un call center. Astăzi revin cu detalii despre experiența de atunci, cu un e-book și cu lista celor 5 câștigători a câte 50 de euro.

Posted by David Mitran on Wednesday, 27 May 2015

Votează