Prima și prima dată, când am alergat fără să fac un sport anume, cred că a fost undeva la 17-18 ani, când ieșeam o dată la două seri și alergam pentru 1km. Cred că asta a durat cam un an, timp în care am și reușit să slăbesc puțin, combinând alergatul cu abdomenele.

După a urmat o perioadă de pauză de cam 1-2 ani, ca mai apoi, în urma unui pariu, să încep un antrenament de alergare și să termin un maraton ( 42 de km ). De atunci am tot continuat să alerg distanțe măricele, pe care nici nu le visam la 17-18 ani, și cu toate că am mai făcut pauze, obiectivele mele în ceea ce privește maratoanele sunt prezente și urmează să fie atinse.

Următorul obiectiv este un ultra-maraton de 64 de km, iar în prezent am 3 alergări săptămânale, la care adaug abdomene, flotări și planking. Mai trebuie să renunț la zahăr și sunt pe drumul cel bun.

running-1Chiar acum, când scriu acest articol, sunt după o alergare de o oră și ceva, în care am făcut aproape 10 km. Mi-am cumpărat recent o brățară inteligentă cu care îmi place să alerg pentru că nu mai trebuie să port grija telefonului. Nu-mi măsoară și km alergați, ci doar caloriile și timpul parcurs, și îmi adaugă niște Fuel Points care să mă țină motivat.

E interesant faptul că pot conecta brățara la telefon și acolo pot vedea câte Fuel Points strâng după fiecare alergare și în fiecare lună și în funcție de asta să-mi setez obiective pe termen lung.

running-2

Și oricât de chinuitoare sau plictisitoare pot fi unele alergări, iubesc senzația de care am parte imediat după ce termin alergarea. Iar asta se întâmplă datorită endorfinelor pe care corpul le emană.

În timpul alergării, emanarea de endorfine are ca rezultat scăderea nivelului de disconfort, eliminarea senzației de durere și poate fi asociată cu o senzație de euforie. În momentul în care alergarea se termină, datorită faptului că efortul pe care îl depunem ajunge să scadă brusc iar senzația de euforie să fie încă prezentă, avem parte de o stare de bine, extraordinară.

what-happens-to-our-brains-when-we-exercise-and-how-it-makes-us-happier

Partea interesantă este că putem maximiza durata acestei stări de bine dacă ne focusăm pe momentele în care trebuie să alergăm, ci nu neapărat pe o alergare de durată mai mare. Într-un studiu pe care l-am găsit pe internet citesc o informație interesantă și anume: dacă vrei să fii fericit și productiv într-o zi de muncă, nu contează foarte mult dacă faci sport regulat, ci dacă ai făcut sport în ziua în care vrei să fii fericit.

Asta mă face să cred că indiferent dacă astăzi alergam 20 de minute sau 200 de minute, starea pe care o aveam după era aceeași pentru că important era să fac mișcare, ci nu să fac mișcare multă.

Însă alergatul nu este singurul lucru pe care îl poți face pentru a avea parte de senzația de bine de după alergat. Orice activitate care face organismul să declanșeze endorfine este bună, atât timp cât durează cel puțin 20 de minute. Dacă nu-ți place alergatul și nu-ți place niciun alt sport, însă vrei să te simți bine cu un minim de efort, atunci îți recomand să combini flotări cu genoflexiuni, abdomene și tot felul de exerciții, lucru pe care îl poți face la tine acasă.

Și chiar și așa, te asigur că în cadrul oricărei zile obișnuite, ai parte de activități care îți pun organismul la lucru. Am găsit un infografic interesant pe care cei de la Rexona l-au pus la punct, cu câteva informații interesante, odată cu noua tehnologie MotionSense.

Aruncă un ochi peste infografic și gândește-te la cât de mult sport faci zilnic, chiar dacă tu nu știi că-l faci.

Rexona_infografic-586x800

Votează