Prima dată când mi-a venit ideea să scriu o carte a fost undeva în anul 2013. Pe atunci îmi plăcea ideea și credeam că mă face să fiu cool. Cred că din cauza asta nici nu reușisem să scriu mare lucru.

Din 2013 și până la sfârșitul lui 2015, reușisem să strâng 4-5 idei de cărți care mi s-au părut viabile. Am reușit să lucrez la ele, însă foarte puțin. Făcusem la fiecare câte puțin și nu terminasem niciuna.

Iar la sfârșitul lui 2015 am avut parte de un semn care m-a făcut să înțeleg că trebuie să mă opresc din lălăială, și să mă apuc serios de treabă. Dintr-o prostie, am reușit să pierd toată munca. Nu doar ce lucrasem la cărțile respective, ci absolut tot ce lucrasem în ultimii ani la proiecte.

ghidul-antreprenorului-online-carte-crestem-idei

Am scris o carte

La începutul lui 2016 m-am apucat să scriu o carte despre antreprenoriat online. Ideea aceasta nu mai apăruse până atunci și mi s-a părut mai mult decât viabilă.

Însă nu-i doar despre antreprenoriat. Ci mai degrabă, despre cum să faci ce îți place fără să mori de foame. Despre cum să îți identifici cea mai puternică pasiune și despre cum să o transformi în mica ta afacere.

Am început să scriu la această carte pentru că am observat la cei din jurul meu nevoia de a câștiga (măcar un ban de buzunar) făcând ce le place să facă.

Și n-a fost nevoie să mă uit doar la oamenii din jurul meu pentru a observa asta. Oriunde mă uitam vedeam oameni care păreau să le lipsească ceva, iar atunci când discutam cu ei vedeam elementul lipsă: în activitatea lor de zi cu zi abia dacă făceau lucruri ce aveau legătură cu pasiunea.

Trezit de dimineață, mâncat, spălat, plecat la job, ajuns acasă, mâncat, stat pe canapea, uitat la televizor, adormit.

Iar dacă la job nu se întâmpla nimic ce avea legătură cu pasiunea, ajungea acasă obosit, uneori stresat, fără să mai aibă chef de altceva. Și rutina aceasta, pe care eu o consider atât de anormală, se întâmplă la atât de multă lume încât pare să fie normală.

TRANSFORMĂ-ȚI PASIUNEA ÎNTR-O MICĂ AFACERE

Când am conștientizat lucru acesta, am știu că trebuie să fac ceva, însă habar n-aveam ce.

Până când, la un moment dat, am realizat un lucru.

Despre mica mea afacere

Dintotdeauna am fost pasionat de psihologia umană. Mai exact de acea latură a psihologiei ce are legătură cu capacitatea oamenilor de a-și schimba perspectivele, astfel încât să se schimbe pe ei înșiși.

Undeva în anul 2009 încercam să-mi fac pasiunea vizibilă pe internet, așa că mi-am făcut un blog. Însă pe atunci nu știam ce am de făcut.

Am muncit și am învățat cât de multe am putut despre cum să îmi transform blogul într-o unealtă care să mă ajute să-mi dezvolt și să-mi consolidez brandul personal. Astfel că în anul 2012 reușisem să fac trecerea de la a fi un anonim pe internet, la a fi recunoscut ca un optimist pe internet.

Și tot efortul respectiv mi-a adus foarte multe oportunități. Pentru că acel moment în care am luat decizia de a-mi face pasiunea vizibilă (în 2009), care s-a fructificat ceva mai târziu (în 2012) mi-a schimbat viața.

În ultimi 4 ani am scris aproape 450 de articole pentru mine (împreună cu alte peste 3000 de articole pentru oamenii cu care am lucrat), am vorbit la conferințe în fața a sute de oameni, mi-am organizat propriile ateliere, am alergat la competiții sportive și am strâns fonduri pentru diferite cauze, și multe alte lucruri.

Ultimi 4 ani ar fi fost total diferiți, probabil lipsiți de sens, dacă nu aș fi luat decizia de a-mi păsa de pasiunea mea.

PASIUNEA TA ÎȚI POATE ADUCE FOARTE MULTE OPORTUNITĂȚI

Iar la un moment dat, am ajuns să realizez o chestie. Am realizat că în jurul pasiunii mele s-a dezvoltat o mică afacere.

Și când am realizat treaba asta, am putut să văd foarte clar care sunt pașii pe care i-am făcut, lucrurile pe care le-am învățat și greșelile pe care le-am făcut.

Astfel că, la începutul anului acestuia, am început să scriu o carte.

Ghidul antreprenoriatului online.

Mai exact, un ghid practic care să te ajute să îți identifici cea mai puternică pasiune și să o transformi în mica ta afacere.

Am nevoie de ajutorul tău

crestem-idei-fb-avatarCartea este gata în momentul de față și este structurată în două volume. Însă este disponibilă doar într-un format digital.

Ceea ce îmi doresc acum este să pot printa cartea. Iar aici am nevoie de ajutorul tău.

Astfel că, prin intermediul celor de la CrestemIdei.ro, am pornit o campanie de crowdfunding prin care să strâng fonduri pentru a printa cartea.

Orice ajutor îmi oferi în această direcție va fi răsplătit cu o recompensă, lista cu recompensele fiind disponibilă în partea dreaptă a platformei de finanțare.

Ajută-mă să printez această carte și îți promit că vei avea un punct de plecare către mica ta afacere. Îți mulțumesc.

Dacă ai întrebări în legătură cu cartea, adreseză-mi-le prin intermediul paginii de contact.

MERGI PE PAGINA PLATFORMEI ȘI AJUTĂ-MĂ SĂ-MI PRINTEZ CARTEA


CUPRINS VOLUM I

I ] Introducere

Vei citi despre ce înseamnă să ai o afacere în mediul online, despre beneficiile construirii unei afaceri în mediul online și despre beneficiile pe care le-am avut eu. Vei înțelege că oportunitățile sunt nelimitate și că oricine poate avea acces la ele.

II ] Obiceiuri pozitive care te vor ajuta să îți atingi obiectivele

Vei citi despre importanța obiceiurilor pozitive, atât în atingerea obiectivelor personale, cât și celor profesionale. Vei întâlni exemple de obiceiuri pozitive și exemple de oameni care au dezvoltat afaceri prin intermediul obiceiurilor pozitive respective.

Vei înțelege importanța implicării celorlalți în propria activitate antreprenorială și vei avea parte de exemple ale altor persoane care au făcut asta și au avut succes.

Vei înțelege de ce este important să înveți, să colaborezi și să dai mai departe, și vei învăța cum să faci asta.

III ] Cât și unde va fi nevoie să investești bani

Vei citi despre costurile de început ale afacerii tale în mediul online și despre care sunt lucrurile în care trebuie să investești.

Vei citi despre perspectiva greșită pe care o au oamenii asupra banilor și despre cum poți face rost de bani pentru a-i investi în propria afacere.

IV ] Totul pornește de la o pasiune

Vei citi despre importanța pasiunii pentru afacerea ta și pentru dezvoltarea și consolidarea brandului personal.

Vei învăța cum să îți descoperi cea mai puternică pasiune și cum să o folosești în clădirea fundației afacerii tale.


 

CUPRINS VOLUM II

I ] Platforma

Vei citi despre tipurile de platforme și vei înțelege care este tipul de platformă ideal pentru nevoile afacerii tale.

Vei citi despre cum să îți alegi hostul, domeniul și designul platformei și vei înțelege care este scopul și importanța fiecăruia, în parte.

II ] Dezvoltarea conținutului

Vei citi despre fiecare tip de conținut în parte și vei învăța cum și unde să îl folosești.

Vei citi despre Social Media și despre ce fel de conținut se aplică fiecărui canal de comunicare în parte.

III ] Tipuri de produse și implementare

Vei citi despre cele mai populare tipuri de produse, vei întâlni exemple și vei descoperi cea mai comună metodă prin care le poți implementa.

Vei citi despre conceptul de gândire laterală și vei înțelege cât de simplu este să dezvolți produse unice pe piață.

IV ] Funcționalități esențiale platformei tale

Vei citi despre cele mai populare funcționalități ale unei platforme și vei învăța cum le poți instala.

V ] Capacitatea de a vinde a platformei

Vei citi despre cum poți să îți dezvolți o comunitate în jurul brandului personal și vei învăța cum poți activa declanșatorul care îi face pe cei din comunitatea ta să cumpere.

VI ] Promovarea afacerii

Un capitol recapitulativ în care voi reaminti metode menționate în capitolele anterioare.

Vei citi despre promovarea afacerii în mediul online și mediul offline.

VII ] Abilități de care vei avea nevoie

Vei citi despre abilitățile pe care ai putea alege să ți le dezvolți pe viitor pentru a economisi bani.

VIII ] Încheiere

Vei citi despre concepte pe care să le implementezi în mentalitatea ta astfel încât să îți atingi mai ușor obiectivul final.

MERGI PE PAGINA PLATFORMEI ȘI AJUTĂ-MĂ SĂ-MI PRINTEZ CARTEA

Cum am scris o carte – sau experiența celor 26.000 de cuvinte
5 din 7 voturi