Fie că este vorba de un comportament sau de un lucru pe care îl facem foarte des, putem spune că există dependențe pozitive dar și negative. Și pentru că în acest articol o să abordez partea în care se presupune că avem o anumită dependență, pe care o conștientizăm și de care ne dorim să scăpăm, o să fac referire la acele dependențe negative.

Sunt sigur că toți am avut și avem parte de o dependență, însă nu sunt foarte sigur că toți le și conștientizăm. Nu am fost fumător și nici nu voi fi vreodată din foarte multe motive, însă am fost dependent de jocuri pe calculator în perioada din liceu, însă sunt prieteni care acum încă se joaca și se joacă foarte mult. Nu pot spune că le-am lăsat de tot, ci pot spune că o oră pe săptămână o mai petrec cu acele jocuri care consider că-mi dezvoltă creativitatea și atenția distributivă.

dependentaÎnsă în perioada din liceu aveam zile în care 8-12 ore pe zi le alocam jocurilor, poate chiar săptămâni, mai ales în vacanțe. Eram dependent însă nu conștientizam gravitatea problemei. Acum realizez că socializarea mea era pe minus și că ceea ce trebuia să învăț, nu învățam. Tot ce citeam erau informații legate de jocuri pentru că nimic altceva nu reușea să-mi atragă atenția.

Nu încerc să sugerez că oricare din activitățile care provoacă dependență sunt rele, însă acestea devin negative din momentul în care alocăm prea mult timp pentru ele și prea puțin pentru restul. Dacă petrecem prea mult timp făcând un singur lucru, nu văd de unde am mai avea resurse pentru restul lucrurilor care trebuie făcute, iar problema consider că stă în faptul că oamenii nu reușesc să conștientizeze că în viață trebuie să avem mai mult de 3 activități pe care să le repetăm, altfel intervine rutina și depresivitatea.

Recent, mi s-a cerut ajutorul pentru a elimina o dependență. Am stat ceva timp pe gânduri, nu mi-am adus aminte ce m-a făcut să renunț la volumul de timp și atenția pe care le acordam jocurilor, însă cred că am găsit o soluție care pare să funcționeze, cel puțin l-a ajutat pe prietenul meu.

Am reușit s-o păstrez cât mai simplă și pentru că nimeni nu te poate ajuta să te motivezi să faci ceva anume, tu fiind singurul, în cazul în care ai o dependență de care îți dorești să scapi ai de făcut următoarele lucruri:

– Primul pas: conștientizarea

Adresează-ți următoarea întrebare: în cazul în care continui să fac X (x fiind o activitate care are legătură cu dependența) și ajung să pierd Y (un lucru pe care nu mai am ocazia să-l fac din cauza lui X), atunci de ce să continui?

– Al doilea pas: acțiunea

Dacă dorința de a avea Y este foarte puternică, atunci conștientizează acest lucru pentru că Y este ceea ce te va face în cele din urmă să renunți la X.

Teoria este foarte simplă și dacă este aplicată în mod constant, consider că te va ajuta.

Votează