De câte ori ți s-a întâmplat ca într-o conversație să vrei să transmiți un mesaj, iar când persoana cealaltă a răspuns să realizezi că, de fapt, mesajul transmis de tine nu a ajuns clar la receptor? De câte ori ai avut nevoie de un răspuns pozitiv iar la sfârșitul întâlnirii ai plecat cu unul negativ?

De astfel de momente avem parte, iar dacă le conștientizăm suntem cu un pas mai aproape de a manipula conversația în avantajul nostru. Până la urmă, orice conversație este o activitate prin care vindem ceva, fie o idee, fie un produs, fie propria persoană. Totodată, conversația ne ajută să consolidăm prima impresie.

Însă în cadrul unei conversații avem intenția de a transmite mesajul, nu de a-l și recepționa. Astfel că tendința este de a vorbi mai mult și de a asculta mai puțin. Iar dacă nu ascultăm și nu avem interesul de a cunoaște persoana cu care comunicăm, atunci cum ar fi posibil ca mesajul pe care dorim să-l transmitem să fie unul pe interesul receptorului? Puține sunt momentele în care doar transmițând un mesaj să-ți faci receptorul să fie interesat de ideile tale. Tocmai din acest motiv consider că pentru a obține ce vrei de la o conversație, de la o persoană, de la o companie, este important să asculți ceea ce are persoana din fața ta de spus.

Iar ideile tale vor ajunge să fie obiectate pentru că pur și simplu sunt ideile tale. Dacă îi zici persoanei cu care discuți că o poți ajuta să își dubleze veniturile, nu va fi neapărat interesată de această idee pentru simplul fapt că ar fost ideea ta. Interesul va fi unul mult mai mare dacă ideea și dorința de a-și mări venitul vine din partea persoanei respective, pentru că este probabil să se simtă extraordinar de bine cu veniturile pe care le are, însă deficitul să fie pe parte de timp.

Astfel că, încetează să mai comunici lucrurile cu care poți ajuta și începe să pui întrebări prin care să descoperi lucrurile de care ceilalți au nevoie, iar abia apoi poți începe „să te lauzi”.

chei-manipulare-comunicare

Cele 3 chei ale manipulării procesului de comunicare

  1. Creează confort

În cazul în care este prima întâlnire te-ar ajuta puțin să-ți citești receptorul. Dacă este o persoană degajată, atunci o glumă la fiecare 5-10 minute ar putea ajuta. În cazul în care este o persoană rigidă, glumele mai mult ar încurca.

Orice ai alege să faci pentru crearea confortului, asigură-te că rezultatul este unul în care receptorul te place și are încredere în tine. În unele cazuri acest proces poate dura și 5 minute, în alte cazuri poate trece de 30 de minute.

  1. Găsește butonul de control și apasă cu cât mai multă energie

Aici este momentul în care vei vorbi mai puțin și vei întreba mai mult. Încearcă să afli care sunt beneficiile pe care și le doresc în urma întâlnirii cu tine. Află care sunt lucrurile care îi motivează și motivele pentru care doresc să te aibă pe tine în afacerea lor.

După ce ești sigur că ai cunoscut respectiva persoană îndeajuns de bine și că i-ai înțeles intențiile, propune-i un plan de acțiune pentru perioada ce va urma, plan de acțiune formați din pași specifici, concreți.

  1. Oferă-i oportunitatea de implicare

Odată ce ai ajuns la acest ultim pas, receptorul tău ar trebui să fie îndeajuns de entuziasmat. Acum tot ce trebuie să faci este să îl momești în undița ta oferindu-i o oportunitate prin care, mai departe, să puteți colabora.

Cele trei chei sunt esențiale în cadrul oricărui proces de comunicare, iar cu cât comunici mai mult folosind aceste trei chei, cu atât vei observa mai mult beneficiile și eficiența acestora.

Votează