Gândește-te la ceva la care ai renunțat în viața ta, ceva cu conotație negativă. Acest ceva poate să fie orice, fie o persoană, fie un lucru sau chiar o activitate. Fiecare din acele lucruri pe care le aveai la un moment dat care au ajuns să îți ofere emoții negative și astfel, în cele din urmă, ai renunțat la ele.

Probabil că te-ai gândit nu la un singur lucru, ci la mai multe, când am enumerat categoriile de lucruri la care puteai renunța. Acum vreau să te gândești la cel mai important lucru la care ai renunțat vreodată. Sau, dacă consideri că n-a fost nimic important, gândește-te la un lucru care era extraordinar de greu și la care în cele din urmă ai reușit să renunți.

Și acum să-ți ofer exemplul meu.

Undeva în luna octombrie a anului 2014 am renunțat la carne. Nu mai încercasem până atunci să fac asta, însă îmi stătea gândul de ceva timp să renunț la carne. Îl urmăresc pe Andrei Roșu de ceva timp și, alergător fiind, văd că promovează un stil de viață vegetarian. N-am stat prea mult pe gânduri și am zis să încerc.

Pe lângă asta, am mai citit articole, am văzut clipuri pe youtube și am conștientizat că în carne se bagă tot felul de chimicale și că nu-i sănătoasă deloc.

simpla-metoda-schimba-orice

Și uite așa, fără să știu cum, am renunțat la carne. Habar n-am ce s-a întâmplat din punct de vedere psihologic din momentul în care a început să mă bată gândul să schimb alimentația și până în momentul în care am făcut-o. Însă metoda prin care am reușit să fac asta este mai puțin importantă, poate chiar deloc. Important este că am reușit, și-ți voi explica imediat de ce.

La câteva luni după ce am renunțat la carne am vrut să renunț și la zahăr, însă nu puteam, pentru că cine mama naiba renunță la ciocolată? Să fim serioși, ciocolata e chiar delicioasă. Și reușeam să stau departe de orice conținea zahăr pentru numai 2-3 zile, până când vedeam că am ciocolată în frigider. Și mâncam. Iar dacă nu era ciocolată în frigider, îmi cumpăram.

Și nu, ciocolata nu era singurul desert de care aveam parte. Mâncam și prăjituri și multe altele.

Însă partea bună este că de o lună de zile nu m-am mai atins de zahăr și de fiecare dată când vreau ceva dulce folosesc miere, însă mănânc foarte rar, cam o dată pe săptămână.

Cum am reușit? Simplu. Foarte simplu!

Tot ce a trebuit să fac a fost să mă gândesc că nu renunț la zahăr, ci că mai renunț încă o dată la carne. De fiecare dată când vedeam ciocolată, mă gândeam că văd carne. Și cum la carne renunțasem deja de câteva luni bune, îmi era foarte ușor să mai trec încă odată prin același proces.

Și așa cum ziceam mai devreme, procesul prin care am renunțat la carne este irelevant, pentru că nu el contează. Contează mai mult să reușesc să mă pun în starea respectivă, în starea mentală în care eu am renunțat la carne și să trebuiască să renunț din nou și din nou.

Și pentru că am renunțat o dată, de acum în colo e simplu. Tot ce trebuie să fac este să-mi imaginez că fiecare produs care conține zahăr este o bucată de carne.

Nu pot să asociez oamenii cu un aliment

Da, eu am reușit să fac asociere între cele două alimente și te poți gândi că din cauza asta a funcționat atât de bine. Dacă tu vrei să renunți la fumat și acum doi ani de zile ai renunțat la cel mai bun prieten, atunci care e asocierea?

În primul rând, trebuie să conștientizezi importanța și greutatea cuvântului „a renunța”. Diferența dintre „a schimba” și „a renunța” este că atunci când spunem că renunțăm avem tendința să ne responsabilizăm mai mult. Totodată, schimbările le facem foarte greu, însă când vine vorba să renunțăm o facem mult mai ușor, parcă imediat.

În al doilea rând, lucrul la care ai renunțat nu e la fel de important ca acțiunea în sine. Trebuie să înțelegi că această ecuație este formată din 3 mari factori: acel ceva la care ai renunțat, renunțarea în sine și emoția de care ai avut parte.

Acel ceva la care ai renunțat este irelevant, în cazul în care dorești să te folosești de un moment din trecut pentru a avea rezultate în prezent. Tot ce ai nevoie este să conștientizezi faptul că atunci ai renunțat la acel ceva ( renunțarea în sine ) și să accesezi emoțiile pozitive ( atunci când aveai parte de lucrul la care ai renunțat ) și cele negative ( atunci când lucrul de care aveai parte a dispărut ).

De ce activitatea, persoana sau lucrul la care am renunțat acum mult timp nu contează? Nu că n-ar conta, însă focusarea trebuie făcută pe ceva de impact, iar emoțiile sunt cele care au cel mai mare impact asupra noastră.

Concluzionând. Dacă acum ceva timp ai renunțat la un bun prieten iar de mâine vrei să renunți la fumat, pune-te în starea de a renunța din trecut și scapă de fumat în prezent.

Cea mai simplă metodă prin care poți schimba orice la tine
5 din 5 voturi