Am început să mă numesc blogger prin anul 2012, când am început să scriu în mod public, fără să mai îmi fac postările private.

Și, între timp, ca blogger, am tot avut parte de multe beneficii. Și am tot vorbit despre partea frumoasă a lucrurilor. Ba chiar am scris un articol despre beneficiile unui blogger cu care am câștigat un voucher de 1500 de lei. Lucruri minunate se întâmplă atunci când ești blogger.

Însă, uneori, mai apar și altele, mai puțin minunate, despre care am ales să vorbesc astăzi.

viata-de-blogger

ASBO: o comunitate de bloggeri

Înainte de a începe să-ți povestesc despre culoarea gri a blogosferei, vreau să-ți vorbesc despre ASBO. Mai exact, Asociația Bloggerilor Olteni.

A început ca idee de prin anul 2015 și a ajuns să prindă viață anul acesta, când eu am cam lipsit din blogosferă. De fapt, am lipsit de peste tot din online, pentru că am avut nevoie de o pauză. Ei bine, ASBO reprezintă ambalajul juridic al comunității de bloggeri din Craiova (spre toată Oltenia).

Și începând de la sfârșitul lui 2015 (sau începutului lui 2016 – nu știu exact), ASBO a avut printre primele sale proiecte degustările de vin. Spre rușinea mea, am participat doar la două până acum, ele organizându-se lunar. Am fost la cele ale lunii septembrie și octombrie, anul curent.

O să revin imediat la degustări, însă mai am câteva mențiuni de făcut.

În același timp, ASBO colaborează cu Kooperativa 2.0 – o agenție de social media din București, coordonată de Chinezu, Cristian Florea și Vlad Dulea și restul echipei lor (naiba știe câți oameni sunt p-acolo).

Mai mult de atât, Blogal Initiative (un proiect Kooperativa 2.0) cu concursuri pentru bloggeri, este prezent și în Craiova. Proiectul vine cu diverse concursuri pentru bloggeri, bloggerii scriu și câștigă diverse.

Pentru că orașul în care locuiesc (Craiova) este unul mic și nu multă lume gustă blogosfera (când zic multă lume mă refer la persoane juridice), nici foarte multe concursuri n-au fost. Așadar, în ultimul an, cred că peste 80% din concursuri au avut legătură cu degustările de vin.

Cu Kooperativa 2.0 n-am nimic. Sunt super simpatici oamenii și fac multe lucruri mișto. Însă îi menționez pentru că proiectul lor, Blogal Initiative, are legătură cu articolul de astăzi. Mai exact, concursul organizat pe Blogal Initiative Craiova.

Blogal Initiative și degustările de vin

Acum vreo două săptămâni am fost la o degustare de vin (a doua) la crama Banu Mărăcine (exact la marginea Craiovei).

Înainte de a ajunge acolo, am fost abordat de Daniel Botea (președintele ASBO și coordonatorul Blogal Initiative Craiova) și mi-a povestit despre degustare. Mi-a spus că ar fi posibil să închiriem un autobuz ca să ajungem la cramă (până la urmă am luat taxi) și că va fi nevoie să dăm 25 lei pentru degustare.

Mi s-a părut puțin ciudat, dar am zis că e ok și n-am mai comentat nimic.

Zis și făcut. Se face ziua de 16 octombrie și ajungem la cramă. Cred că eram vreo 20 de bloggeri plus niște invitați de-ai bloggerilor. Locul din afara cramei arăta precum o fabrică veche, neîngrijită și uitată de lume. Iar mi s-a părut că e ceva ciudat.

Așteptăm să vină toți bloggerii (mai exact unul întârziat) și plecăm în hrubă (adică locul în care erau depozitate vinurile – pe scurt, crama). Cu toate că nu mi s-a părut nimic impresionant la ea, a fost cel mai interesant lucru din seara respectivă.

Nu are rost să dau mai multe detalii despre ce nu mi-a plăcut acolo. Cert este că nu m-a făcut să mă simt ca la o degustare, ci mai degrabă ca și cum aș fi fost un turist de care organizatorii ar fi vrut să scape cât mai repede.

După care, după ce vizităm crama, ajungem să degustăm vinurile pentru care fiecare blogger plătise 25 de lei. Vinuri despre care pot să spun un singur lucru: nașpa. Au fost vinuri roșii în combinații cu brânzeturi de la Delaco și coniac în combinație cu ciocolată 99% cacao. Nu-mi plac tăriile, așa că la coniac n-am avut nimic de comentat. Însă vinurile au fost nașpa rău de tot. Alt cuvânt n-am pentru a le descrie.

Iar atmosfera a fost pe măsură, adică tot nașpa. Și nu, nu încerc să mă plâng. Ci doar să redau lucrurile așa cum au fost, atât pentru mine, cât și pentru alți bloggeri. Însă văd că ei nu împărtășesc nimic din emoțiile de care au avut parte (fricoșilor!).

De ce îți povestesc despre o experiență care nu mi-a plăcut?

Ei bine, pentru că sunt condiționat.

Altfel spus, dacă îmi doresc să particip și la următoarea degustare, trebuie să particip la concursul Blogal Initiative Craiova al degustării la care tocmai am fost. Așa că am ales să scriu exact ce am trăit acolo.

Mai mult de atât, n-aveam de gând să scriu, însă insistențele lui Daniel pe grupul de pe Facebook destinat degustărilor m-a făcut să vreau să dau din casă și mai mult.

Mi se pare aiurea să dai 25 de lei (nu e vorba de bani aici, pentru că suma este mică, ci e vorba de gest) pentru niște vinuri de proastă calitate, cu scuza organizatorilor că nu pot să doneze vinurile, ci trebuie să ofere facturi pentru ele. Iar mai apoi, tot eu ca blogger, să te promovez. Păi tu, dragă organizatorule, ce mama dracu faci? Care e efortul pe care tu îl depui? Asta m-a deranjat cel mai mult.

În rest, înțeleg. Înțeleg că Daniel trebuie să păstreze Blogal Initiative Craiova activ și că astfel de concursuri ajută platforma. Tot ce îmi doresc, din adâncul inimii mele de om idealist, e ca pe viitor să nu mai existe astfel de situații.

Iar pentru a participa la concurs …

Pentru că da, există și niște criterii, o să răspund pe final de articol acelor criterii.

N-am avut nicio combinație preferată de vinuri. Pot spune doar că mi-a plăcut brânza. Iar dacă ar fi să aleg câte un cuvânt pentru vin, brânză și combinația dintre ele, acestea ar fi: nașpa, delicioasă și păcat (de brânză, că vinul ăla a fost nașpa).

PS: Degustarea a fost organizată de ASBO și dictionarculinar.ro.

Viața de blogger: o felie din întreaga plăcintă
5 din 6 voturi