În articolul de ieri vorbeam despre faptul că luna ianuarie a anului 2017 va fi pentru mine o lună a dușurilor reci.

În articolul de astăzi îți ofer câteva argumente prin care (sper eu) să te conving că dușurile reci sunt benefice organismului și să încerci să faci și tu.

01-dusuri-reci-fb

/1 Mai multă energie

A face un duș rece dis de dimineață, simțind cum apa rece se lovește de corp, pare să fie mai mult terifiant decât plăcut. Cu toate acestea, respirația adâncă ca rezultat al apei reci la care este supus corpul, face ca temperatura corpului să rămână una normală și, în același timp, crește și cantitatea de oxigen pe care o inhalăm.

Astfel, ritmul inimii crește și sângele ajunge să circule mai repede prin organism. Acest lucru ne oferă o doză naturală de energie pentru restul zilei.

/2 Rafinează părul și pielea

Spre deosebire de dușurile fierbinți, care ne usucă pielea, dușurile reci închid porii și astfel previn murdăria să intre în piele.

În ceea ce privește părul, dușurile reci pot face părul să fie mai sănătos și mai puternic, prin aplatizarea foliculii părului și creșterea capacității acestora de a se prinde de scalp.

/3 Îmbunătățește imunitatea și circulația

Apa rece îmbunătățește circulația prin încurajarea sângelui să circule către toate organele corpului, lucru care poate ajuta la combaterea unor probleme de inimă sau piele.

În același timp, poate reduce presiunea sângelui, curăța arterele blocate și îmbunătăți sistemul imunitar.

/4 Stimulează pierderea greutății

Corpul uman are două tipuri de țesut adipos: grăsime albă și grăsime brună.

Grăsimea albă se acumulează când consumăm mai multe calorii decât organismul nostru are nevoie pentru a funcționa, iar aceste calorii nu sunt arse pentru energie.

Grăsimea brună este cea care ajută organismul să rămână cald și apare atunci când organismul este expus temperaturilor scăzute.

Astfel, dușurile reci activează acest tip de grăsime.

Un studiu din 2009 spune că la 23 din 24 de participanți, temperaturile scăzute au activat grăsimea brună și că s-au observat rezultate ceea ce se raportează la 4 kg pierdute în decurs de un an cu o practicare regulată a dușurilor reci.

/5 Crește viteza de recuperare musculară

Atleții de performanță au inclus în programul de antrenament, imediat după ce depun o cantitate mare de efort, un tratament cu apă rece. Fie fac un duș rece, fie se bagă în cada plină cu cuburi de gheață.

Apa rece redă mușchilor capacitatea de contracție și reduce inflamațiile ce apar în urma sporturilor de contact. De asemenea, băile cu apă rece ajută la recuperarea forței în urma antrenamentelor intense, de scurtă durată.

/6 Reduce stresul și elimină depresia

A sări direct sub dușul rece (fără să încălzești câtuși de puțin apa) sau chiar și într-un ocean (fără să te aclimatizezi cu apa), poate reduce considerabil stresul.

De asemenea, datorită impulsurilor electrice pe care apa rece le trimite corpului prin nervi periferici către creier, depresiile de care avem parte vor dispărea treptat.

/7 Îmbunătățesc voința

Dacă până acum nu ai mai făcut un duș rece, vei observa că atunci când ești la un pas de a face dușul, vei avea nevoie de foarte multă voință.

A practica dușuri reci pentru o perioadă de câteva săptămâni îți va crește voința, iar acest lucru se va putea observa și în alte domenii din viața personală sau profesională.

/8 Îmbunătățesc reziliența emoțională

Tocmai la începutul săptămânii acesteia discutam cu un prieten despre reziliență.

Reziliența este capacitatea de a rezista și de a continua să faci ce ai de făcut, în acele contexte în care lucrurile nu sunt pe placul tău.

Din acest punct de vedere, dușurile reci te pot ajuta. E clar că dușurile reci nu sunt plăcute. Nimeni nu intră sub un duș rece gândindu-se că va avea parte de aceeași senzație pe care o are atunci când mănâncă ciocolată.

Vezi și articolul de ieri legat de dușurile reci: 6 recomandări pentru 31 de zile cu dușuri reci

8 argumente solide pentru care să faci dușuri reci #eucadavid
5 din 3 voturi