Foarte mulți vorbitori în public uită să treacă în pregătirea discursului partea cu analiza audienței. O analiză a audienței adecvată te va ajuta să ai cel mai eficient, semnificativ și memorabil discurs audienței tale. Cea mai mare parte a vorbitorilor în public experimentați trimit companiilor sau oamenilor care i-au angajat un chestionar pentru a aduna informații despre audiența ce va fi prezentă la evenimentul la care discursul va fi susținut.

A avea informația respectivă îți oferă posibilitatea să customizezi prezentarea sau discursul astfel încât acesta să aibă un impact maxim. Dacă ar fi să folosim englezescul AUDIENCE ca un acronim, am putea avea parte de două seturi de întrebări de analiză și de asemenea idei și sfaturi despre cum poți utiliza rezultatele pentru a-ți customiza discursul. Dacă mâine ai fi invitat să susții un discurs la un eveniment major ( precum Business Days ), care ar fi lucrurile de care ai avea nevoie?

Să vedem acronimul AUDIENCE:

–          AAnalysis – Cine este audiența ta? Cât de mulți vor fi prezenți la discursul tău?

–          UUnderstanding – Care sunt informațiile pe care audiența le deține în legătură cu subiectul pe care urmează să-l abordezi?

–          DDemographics – De unde este audiența ta? Care este vârsta, sexul și istoria acesteia?

–          IInterest – De ce audiența ta va veni la acest eveniment? I-a invitat cineva? Dacă da, cine? Sau au ales să participe din pură inițiativă?

–          EEnvironment – Unde vei sta? Va putea toată lumea să te audă?

–          NNeeds – Care sunt nevoile audienței în concordanță cu subiectul discursului tău?

–          CCustomized – Ce trebuie să incluzi în discursul tău ( exemple, probleme, etc. ) pentru a satisface nevoile audienței?

–          EExpectations – Ce crezi că se așteaptă să învețe din discursul tău?

analiza-audientei-cheia-catre-succes

Analiza Preliminară: Ce Trebuie Să Cunoști

Pentru a te ajuta să îți construiești o idee mai bună despre toate aceste tipuri de informații de care ai nevoie pentru a-ți putea analiza audiența, uite două sondaje ale căror întrebări pot primi răspunsuri pe mail, fax sau chiar și la telefon.

Sondajul Stas

Acesta te ajută să obţii informaţii generale despre audiență. După ce ai răspunsuri la întrebările de mai jos, poți alege cu ușurință un subiect pentru discurs. Acest sondaj este conceput pentru a te ajuta să ai parte de cel mai bun discurs posibil. Începe să adresezi aceste întrebări din momentul în care ți-a fost oferită invitația de a susține discursul, nu în ultimul minut. Uite sondajul:

  1. Care este nivelul de cunoștințe al audienței despre subiectul pe care îl abordezi?
  2. Cât de mare este audiența? Cum va arată camera atunci când vei vorbi? Vei avea posibilitatea de a folosi instrumente vizuale?
  3. Este acest eveniment concentrat în jurul unui eveniment sau proiect special?
  4. Vor fi alți oratori înainte sau după mine?
  5. Vor exista gustări după sau înaintea prezentării mele?
  6. Au mai fost alți oratori care au vorbit în public pe aceeași temă pentru aceeași audiență?
  7. Dacă da, audiența a răspuns în mare parte pozitiv?
  8. Ce a făcut audiența să nu răspundă pozitiv?
  9. Ce fel de informații și date vor convinge audiența?
  10. Care sunt nevoile, problemele și îngrijorările audienței?
  11. Cât timp am pentru a vorbi?
  12. Care este relația audienței cu mine ca vorbitor în public?
  13. Care este nivelul lor de educație?
  14. Care este diferența numărului dintre bărbații și femeile prezente?
  15. Care este vârsta minimă a audienței?
  16. Care este etnia și religia audienței?
  17. Care este profesia audienței?

Răspunsurile acestor întrebări îți vor oferi o idee mai bună asupra lucrurilor pe care ar trebui să le aștepți de la audiență și care sunt provocările pe care aceasta ți le va adresa.

Sondajul Customizat

Acesta este mult mai specific, informația primită în răspunsuri oferindu-ți posibilitatea să eviți anumite subiecte sau să te axezi mai mult pe ele. Sondajul customizat este eficient după ce ți-ai ales un subiect pentru discursul tău și după ce i-ai trasat ideile esențiale. Răspunsurile acestor întrebări ar fi mai eficiente dacă ar veni de la organizatori. Uite sondajul:

  1. Care este tema întâlnirii?
  2. Care sunt provocările sau problemele pe care membri audienței le-au întâlnit?
  3. Care, cu aproximație, sunt caracteristicile generale are membrilor audienței?

Vârstă: _______ Venit Anual: ________

Istoric educațional: _________________

Sex: _______: Ocupație: _____________

  1. Vor exista invitați speciali?
  2. Cât de mulți oameni vor fi în audiență?
  3. De ce această audiență vine la eveniment?
  4. Cum vor fi aceștia notificați că sunt prezent și eu?
  5. Care este părerea audienței în privinţa subiectului pe care îl abordez?
  6. Care sunt 3 lucruri pe care ar trebui să le știu despre audiență înainte de a susține discursul?
  7. Ce oratori au mai susținut discursuri anterioare pe aceeași temă și ce au spus?
  8. Care din acele discursuri au fost cele mai bine primite?
  9. Care sunt acei oameni care vor fi prezenți la eveniment din organizații partenere? Vor fi aceștia prezentați în timpul discursului meu?
  10. Cu cine din audiență pot face glume sau pe cine pot indica dacă apare oportunitatea?
  11. Sunt câteva tradiții (ale organizatorilor) despre care ar trebui să știu?
  12. Sunt subiecte care îi vor atrage atenția sau vor deranja?
  13. Aveți o sugestie prin care să mă puteți ajuta să îmi îmbunătățesc discursul?

Această listă de întrebări nu este bătută în cuie. Rămâne la latitudinea ta care sunt acelea pe care dorești să le păstrezi și cât de multe vrei să adaugi.

Ține minte faptul că ambele sondaje sunt folositoare atunci când îți pregătești discursul, primul ajutându-te să obții informații generale, iar cel de-al doilea să obții informații cât mai specifice.

Votează