Stres? Frustrare? Ai avut parte vreodată de acestea? O întrebare stupidă, stiu, pentru că toată lumea are parte de ele. Cu toții suntem stresați câteodată, însă acest lucru este ceva absolut normal. Însă așa cum aceste sentimente sunt foarte comune, la fel există și câteva lucruri extrem de simple pe care le-am putea face pentru a scăpa de ele temporar, sau definitiv în unele cazuri.

În continuare îți voi prezenta 7 metode foarte simple prin care poți scăpa de stres, frustrare sau orice alte sentimente negative de genul acestora. Metode simple care au un efect îndeajuns de bun încât să le folosești mai mult de o dată.

calm-zambeste-iubeste-traieste

1. Crează un playlist cu melodiile preferate

A asculta muzica preferată nu doar că te face să te focusezi pe altceva decât pe acele lucruri care te îngrijorează, însă această activitate îți poate reduce rapid presiunea sângelui și bătăile inimii. Pentru că muzica este strâns legată de acea parte de memorare a creierului, a asculta muzică îți aduce aminte de acele momente fericite din viața ta.

Deci, tot ce ai de făcut este un playlist cu cel puțin 15 melodii preferate, care-ți plac ție cel mai mult, și asigură-te că asculți melodiile respective îndeajuns de des încât să te simți bine mai tot timpul. Citeste cum să creez sau să elimin o ancoră cu ajutorul programării neurolingvistice.

2. Controlează-ți respirația

Situațiile pline de stres ne modifică respirația, această modificare ajungând să crească bătăile inimii și să avem senzația că suntem tensionați. Partea opusă a acestui lucru care ne va ajuta să scăpăm de stres, ține de golirea totală a plămânilor cu un oftat mare. După care, trage aer mult și ține-l în plămâni pentru puțin timp, după care începe să respiri ușor.

S-ar putea ca regula 4-7-8 să te ajute: 4 secunde inspiri, 7 secunde ți aerul în plămâni, 8 secunde expiri. Acest exercițiu trimite mai mult oxigen la creier, astfel îmbunătățindu-se sănătatea organismului și scăpându-te totodată de stres.

3. Zâmbește și râzi

Prin studiile doctorilor Lee Berk și Stanley Tan, s-a ajuns la concluzia că râsul reduce nivelul de presiune al sângelui, reduce hormonii stresului și ne crește imunitatea. De asemenea, prin faptul că râdem, cantitatea de endorfine eliberate crește, endorfinele acționând acea stare de bine pe care toată lumea și-o dorește.

Aici lecția este simplă! Zâmbește și râzi cât de mult poți. Fii sclavul râsetelor și zâmbetelor și lasă-le să te domine până când orice problemă de care consideri că ai parte va dispărea.

4. Crează o listă

Cu toate că s-ar putea să nu o realizezi, există mai multe situații decât crezi care s-ar putea să cauzeze stresul din nou și din nou. Prin accesarea acelor situații generatoare de stres, poți începe să rezolvi sau să eviți lucruri care îți adaugă stresul vieții.

Ia o coală de hârtie și un creion și gândește-te la toate acele momente care ți-au cauzat stresul și care a fost acel element de detaliu care îți tot creștea nivelul stresului. Apoi, continuă să adaugi pe lista respectivă, timp de două săptămâni, toate acele elemente ce consideri că îți aduc stresul.

După cele două săptămâni, după ce lista ar trebui să fie completă, gândește-te la câte o soluție pentru fiecare din acele situații cauzatoare de stres. Soluția ar trebui să fie una extrem de simplă și tu ar trebui să te gândești la cea mai simplă soluție, pentru că stresul este doar o parte a vieții și nu te poți focusa 100% pe acest lucru.

5. Focusează-te pe prezent

Pentru simplul fapt că te gândești la ce ai de făcut peste 3 zile îți poate aduce stres. Gândește-te doar la lucrurile pe care le poți face acum și focusează-te strict pe acest lucru.

Oferind acces unui singur task în gândurile tale, aceluia în care ești implicat acum, îți va crește productivitatea, va scădea numărul de greșeli mentale pe care îl faci și îți va scăpa mintea de senzația de copleșire pe care o va avea.

6. Tine un pix între dinți

Fiecare om are un set de „mușchi ai zâmbetului” care, atunci când sunt activați, trimit semnale la creier cum că ai fi fericit. Ca rezultat, creierul consideră că ești fericit și acționează ca atare. Și ca să fie și mai interesant, te anunț că nici măcar nu trebuie să fii fericit în momentul respectiv.

Tot ce trebuie să faci este să ți un pix sau un creion între dinți și acest lucru va fi îndeajuns pentru toată șmecheria. Durata? Durata pentru exercițiul acesta este de 5-10 minute, sau până când realizezi că te simți mai bine. De asemenea, recomand să întreprinzi și altceva în același timp, adică statul cu pixul în gură să nu fie singura ta activitate.

7. Trezește-te odată cu soarele

Dormi liniștit pe timp de noapte și dintr-o dată, dimineața, încerci disperat să oprești o alarmă. Este clar că o rutină de genul acesta nu va fi niciodată benefică. În loc să fii alarmat în fiecare dimineață, încearcă să folosești lumina normală pentru a te trezi. Studiile arată că lumina răsăritului alertează creierului și îi oferă comanda de a împacheta toate visele într-o cutie specială și îți mărește temperatura corpului.

Deci, ar trebui să lași soarele să pătrundă în camera ta în fiecare dimineață. Iar dacă îți este frică de faptul că nu te vei trezi, păstrează totuși o alarmă activă la 5 minute după ce soarele ar fi răsărit.

Votează