Marea majoritate a oamenilor nu sunt conștienți de ceea ce transmit atunci când comunică, iar prin a transmite aici mă refer la ceea ce spui combinat cu felul în care o spui. De exemplu, să presupunem că ai o conversație, iar cealaltă persoană spune cu un ton monoton „Sunt atât de entuziasmat de oportunitatea de a lucra cu tine”. Expresiile faciale sunt lipsite de viață și nu se uită în ochii tăi când o spune.

Articolul de astăzi te va face să conștientizezi mai bine felul în care transmiți mesajul, ajutându-te cu sfaturi practice care te vor ajuta să ai parte de impactul dorit.

Bariera #1 – Lipsa de entuziasm

Chiar crezi cu adevărat că produsul tău este mai bun decât cel al competiției? Transmiți atât de multă încredere câtă spui că ai? Beneficiile produsului tău nu vor ajunge în mintea oamenilor așa cum îți dorești dacă nu comunici cu pasiune, entuziasm și nu arăți lucrurile acestea prin intermediul expresiilor faciale

Cum să eviți această barieră? Simplu! Arată-le oamenilor entuziasmul tău!

  • Începe să acorzi atenție expresiilor faciale pe care le folosești atunci când le folosești. S-ar putea să nu fii conștient atunci când te încrunți sau când îți dai ochii peste cap;
  • Fii sigură că expresiile faciale sunt în concordanță cu ceea ce spui. Dacă zâmbești în timp ce comunici un mesaj negativ, atunci se va crea o discrepanță între expresiile faciale și mesajul pe care îl transmiți. Aceeași discrepanță apare și când comunici un mesaj pozitiv fără nicio expresie facială;
  • Odată ce ai ajuns să conștientizezi expresiile faciale pe care le folosești, practică încorporarea acestora în mesajul pe care îl transmiți, făcându-le să se plieze cât mai bine pe ceea ce spui.

Bariera #2 – Gesturile care distrag

Am observat foarte multe persoane care gesticulează folosindu-se de pixuri, creioane, sau alte ustensile și care, chiar și așa, nu se simt confortabil. Cea mai mare problemă este că nu știm ce să facem cu mâinile atunci când vorbim.

Dacă mâinile tale ar putea vorbi, atunci gândește-te la cum ar putea acestea transmite mesajul, fără ca tu să scoți vreun cuvânt și totodată audiența să înțeleagă. Ar trebui să-ți pui următoarele întrebări:

  • Atunci când vorbești gesticulezi prea mult sau prea puțin?
  • Gesturile tale au un scop?

Cum să eviți această barieră? Simplu! Folosește gesturile pentru a crea empatie!

Vorbitorii de succes folosesc gesturile pentru a crea empatie. Pentru a gesticula cu succes, trebuie să te oprești din a-ți avea coatele fixate undeva la nivelul taliei sau să te oprești din a crea câteva gesturi repetitive. În schimb, alege să îți lărgești orizontul și să dai voie mâinilor să empatizeze cu mesajul transmis.

Vei avea parte de beneficiile următoare:

  • Atunci când gesturile transmit un mesaj cu adevărat vizual, vor ajunge să țină minte mai bine mesajul și pentru mai mult timp;
  • Gesturile vor atrage atenția ascultătorilor;
  • Gesturile adaugă energie mesajului tău.

bariere-in-comunicare-p1

Bariera #3 – Lipsa de concentrare

Cu cât adaugi mai multă informație ce nu este necesară, cu atât riscul ca audiența să interpreteze greșit mesajul va crește.

Cum să eviți această barieră? Simplu! Fii concentrat!

  1. Când începi să spui prea multe și simți că trenul stă să deraieze, atunci apasă pe frână și revin-o pe drumul cel bun, luând o PAUZĂ;
  2. Păstrează-ți obiectivul în minte. Gândește în termeni în care ascultătorul dorește să afle ceea ce tu vrei să-i transmiți;
  3. Pune gânduri în cuvintele pe care le folosești;
  4. Concentrează-ți mesajul în trei puncte semnificative;
  5. Oferă atenție ascultătorilor.

În articolul de mâine vom reveni cu celelalte partea a doua și vom vorbi despre PowerPoint, cuvintele de legătură pe care le folosim și lipsa contactului vizual ca bariere în comunicare.

Votează