Una din întrebările pe care probabil ți le adresezi, în cazul în care ești la început de drum în cadrul vorbitului în public, este „Cum pot face bani din vorbitul în public?”. Articolul acesta îți va prezenta 5 moduri în care vorbitul îți poate aduce bani. Vestea bună este că faci parte din cel puțin una din cele 5 categorii.

1. Discursuri Tematice

Dacă vreodată ai visat să devii un vorbitor în public profesionist care să se scalde în bani, atunci probabil că ți-ai imaginat că vei livra discursuri tematice în fața unor audiențe de mii de oameni.

Este aceasta categoria în care sunt cei mai mulți bani? Cam da, dacă măsori la numărul de minute vorbite. În europa, un orator pe discursuri tematice poate câștiga între 10.000$ și 100.000$ pentru o oră de vorbire. Cei mai doriți vorbitori din întreaga lume ajung să ceară chiar peste 100.000$. Însă partea interesantă ar fi următoarea: dacă ai câștiga 5.000$ pentru o oră de vorbit, chiar și așa nu ai avea nevoie să vorbești de mai mult de 20 de ori pe an pentru a o duce bine.

Însă este cu dus-întors. Marea majoritate a oamenilor care ajung să câștige respectivele sume de bani sunt celebrități, într-un fel sau altul:

  • Atleți – olimpici sau profesioniști;
  • Artiști – muzicieni, actori, autori, etc;
  • Politicieni;
  • Antreprenori de succes.

Dacă vei ajunge să câștigi mult pentru un astfel de discurs, atunci fii sigur că respectivii bani primiți sunt rezultați în urma unor bilete scumpe la evenimentul la care vorbești. Acum gândește-te, cine va reuși să strângă mai mulți oameni la un eveniment la care biletele costă 1000$, Bill Clinton sau Bill Gigel?

Durata: 1 oră;

Remunerație: De la foarte mult în sus;

Cheia succesului: Fii ocupat și devino faimos. Muncește mai mult decât oricine altcineva și câștigă experiența care te va face valoros pentru ceilalți.

modalitati-bani-vorbit

2. Seminariile

Seminariile sunt asemănătoare cu discursurile tematice:

  • Discursurile tematice și seminariile durează de obicei o oră, însă pot dura între 30 și 90 de minute;
  • Discursurile tematice și seminariile acoperă un subiect care este de interes pentru întreaga audiență;
  • Discursurile tematice și seminariile sunt programate unul după altul în cadrul unei conferinței sau eveniment.

Atunci unde-i diferența? Prima diferență ar fi remunerația, în cadrul discursurilor tematice remunerația fiind mult mai mare, în timp ce vorbitorii din cadrul seminariilor sunt adesea neplătiți. Oratorii pe discursuri tematice sunt mai rari și totodată sunt folosiți pentru marketing.

Însă acest lucru nu înseamnă că nu este bine să fii vorbitor în cadrul unui seminar. Cu toate că unele seminarii nu aduc un beneficiu financiar pentru vorbitori, există câteva care au remunerații substanțiale. De asemenea, seminariile sunt niște oportunități extraordinare pentru orice vorbitor aflat la început de carieră.

Durată: 1 oră;

Remunerație: De la nimic la mediu;

Cheia succesului: Fă cercetare și găsește cele mai bune evenimente în care ai parte de o remunerație decentă, cât și de o expunere benefică.

3. Traininguri

Chiar dacă oratorii pe discursuri tematice câștigă cel mai mult pe minut, nu către ei se duc cei mai mulți bani. De ce? Din două motive foarte simple:

  1. În timp ce orele în cadrul trainingurilor nu sunt atât de bine plătite, un training poate dura între câteva ore și câteva zile;
  2. Există foarte multe traininguri ce se desfășoară constant în întreaga lume, ceea ce înseamnă că sunt foarte mulți oameni ce lucrează full time sau part time ca traineri.

*pentru a ne focusa în continuare pe subiectul articolului, vom scoate din discuție trainingurile formale, ce au loc în şcoli sau universități

Programele de training din întreaga lume sunt concepute pentru a suplimenta abilitățile necesare unui job. Fiecare antreprenor își dorește ca angajații săi să fie mult mai eficienți, astfel că antreprenorii și directorii de companii alocă bugete serioase pentru dezvoltarea angajaților.

În timp ce oratorii pe discursuri tematice sunt plătiți pentru celebritatea lor, trainerii sunt plătiți pentru impactul pe care îl pot avea într-o companie. Dacă ai experiență și cunoștințe pentru creșterea vânzărilor, productivității sau asupra altor unități de măsură ai unei afaceri, atunci trainingurile sunt pentru tine.

Durata: De la câteva ore până la câteva zile;

Remunerație: De la medie la mare;

Cheia succesului: Dezvoltă expertiza de care afacerile au nevoie, iar apoi concentrează-ți eforturile de marketing pe valoarea pe care o oferi.

4. Vânzare de Produse

Să știi că nu ai nevoie să ceri bani în cadrul unui eveniment la care vorbești. Poți să faci bani chiar dacă vorbeşti pe gratis. Cum anume? Simplu! Prin vânzarea de produse. Vânzarea de produse de companie reprezintă o oportunitate minunată pentru transformarea vorbitului într-o oportunitate.

Ce tipuri de produse poți vinde? Cărțile și înregistrările audio / video sunt cele mai comune, însă poate fi orice. Profitul va fi mai mare pentru produsele pe care le creezi singur, însă este foarte comun să vinzi și produse create de alții. Desigur, produsul va trebui să aibă legătură cu prezentarea susținută.

Totodată, te poți implica în cadrul unui MLM, beneficiul fiind aici că produsele există deja și te poți apuca imediat de treabă.

Durata: Necunoscută – dezvoltarea unui produs necesită timp, însă nu se întâmplă în fața unei audiențe;

Remunerație: De la foarte mică până la foarte mare;

Cheia succesului: Împachetează-ți cunoștințele astfel încât audiența să le poată lua acasă și poziționează-ți produsele ca o extensie a prezentării.

5. Speech Coaching & Writing

Acestea sunt oarecum asemănătoare:

  • Amândouă ajută oratorul;
  • Amândouă sunt o ramură a liber profesionalismului, deoarece marea majoritate a oratorilor nu au nevoie de asistență full time;
  • Când fac parte din echipă de muncă, aceștia ajung acolo angajați adesea de cineva din top – directori, politicieni, etc.

Care este diferența? Expertiza pe care aceștia o oferă. Cei care scriu discursuri au capacitatea de a concepe ceva cu adevărat de succes, concentrat pe audiențe specifice și cu obiective specifice, totodată scris în vocea vorbitorului. „Antrenorul”, pe de altă parte, are tendința de a se concentra pe ajutarea oratorului în abilitățile de livrare. Desigur, există oameni care își asumă ambele roluri, atât de scriitor, cât și de antrenor.

Remunerație: De la mică până la mare;

Cheia succesului: Devino un maestru în analiza audienței și toate acele „lucruri mărunte” care fac un vorbitorul și discursul acestuia să fie de succes. Apoi, concentrează-te pe cum să transferi această informație la vorbitorii care își pot permite serviciul tău.

Tu faci bani din vorbit?

Ce ne poți spune despre tine? O parte din veniturile tale sunt de pe urma vorbitului? Dacă nu, ți-ar plăcea? Ce te ține pe loc?

Votează