Duminica asta care doar s-a dus a fost conferința Social Media 4 Students în Craiova, eveniment posibil cu ajutorul Rotaract Craiova și Manafu București. Mi-a plăcut mult și speakerii prezenți au venit cu tot felul de noțiuni și idei interesante, unele tehnice, altele bune de pus în practică imediat.

Aș fi ajuns și anul trecut, când a fost prima ediție, însă din păcate planurile mele cu cele ale conferinței nu s-au intersectat. Și mi-a părut atât de rău că nu am putut ajunge, încât de data aceasta m-am asigurat că o să fiu prezent și mi-am abandonat planurile mele din fiecare duminică. Și nu regret deloc, conferința chiar a fost minunată.

sm4sCraiova2

Ce s-a întâmplat, pe scurt

La #sm4sCraiova au fost prezenți 7 speakeri, fiecare din domenii de activitate oarecum diferite, însă toți angrenați în ceea ce numim social media.

În primele minute ale conferinței, Cristian Manafu ne-a menționat ce implică Social Media, și anume Blogosfera, Facebook, Instagram și Youtube ( în ordinea asta ) și despre cum a luat naștere această conferință și cum a ajuns la Craiova.

Apoi, l-am avut pe Rareș Cojocaru, președintele Rotaract Craiova, care ne-a povestit câteva lucruri despre Rotaract Craiova și despre proiectele pe care le are organizația, printre care ShoeBox și Cupa Rotaract de Volei pe nisip.

În continuare Raluca Duță a vorbit despre felul în care a reușit să ajungă la Golin și tot traseul pe care a trebuit să-l parcurgă, despre tot efortul depus și despre orele nedormite. Și, din câte mi-aduc bine aminte, a pus accentul că pentru a reuși în social media este nevoie să fii perseverent, pasionat de blogging și de scris (și evident să scrii corect gramatical).

Mai departe, Claudia Tocilă a vorbit despre tineretul din ziua de astăzi și despre așteptările pe care tineretul le are de la brand-uri, printre cele mai importante lucruri menționând sinceritatea brand-urilor și a companiilor, mai ales atunci când apare o situație neplăcută.

Iar Andrei Cismaru a povestit din perspectiva experienței într-o companie cu originile în România, însă recunoscută la nivel global, și anume Bitdefender. Mi-a plăcut gestul de la sfârșitul discursului, când le-a oferit participanților cu telefon Android un key de 1 an pentru Bitdefender pe smartphone.

În continuare, trecând de la partea de corporate și exemple de campanii la partea de carieră, au urmat încă 3 speakeri care au vorbit despre partea practică a lucrurilor.

Cristian China Birta a vorbit despre blogosferă și importanța blog-urilor pentru social media. De amintit faptul că a avea un blog înseamnă a avea încă un punct de control asupra brand-ului personal și că printre beneficiile pe care le urmăresc bloggerii se numără banii, nevoia de a fi băgat în seamă și o posibilă carieră.

Alexandru Negrea a menționat de noua platformă socială ( Tinder ) și a povestit felul în care aceasta a luat amploare – ar fi bine să fim prezenți acolo pentru a observa cum funcționează. De asemenea, a spus că în social media este important să fii autodidact, creativ,  să ai abilități de networking și să-ți pese de clienții tăi.

Costin Cocioabă ne-a făcut să înțelegem amploarea pe care a luat-o instagram și importanța acestuia, prin câteva exemple de campanii creative ce au avut loc în România dar și în afara țării, prima campanie pe Instagram fiind făcută chiar de Manafu.

Cu ce am rămas eu?

sm4sCraiovaÎn primul rând, am rămas cu așteptarea ca data viitoare informațiile să fie ceva mai avansate. Mi-ar fi plăcut să învăț mai multe. Cu toate acestea, sunt 4 lucruri care mi-au rămas în minte.

1. În social media, a răspunde după 24 de ore este ca și cum ai răspunde după 10 ani;

2. Dacă ești companie, sau oricine ai fi, și ești prezent în social media, trebuie să-i tratezi pe ceilalți cu respect, indiferent de atitudinea pe care o au față de tine;

3. Dacă ești blogger și vrei să reușești în industria asta, trebuie să ți-o faci cu mâna ta. Adică să muncești mult și să fii perseverent. Cred că asta se aplică în orice domeniu ce implică și antreprenoriatul.

4. Este important să scrii. Din momentul în care iei în serios social media, scrisul ar trebui să devină cel puțin un job part time.

Acestea fiind spuse, aștept cu nerăbdare anul viitor.

Votează