Pentru foarte mulți oameni, fobia vorbitului în public se dezvoltă din perioada liceului. Acesta este momentul în care profesorii îți cer să ieși în fața clasei și să prezinți un anumit lucru, iar din cauza faptului că adolescența vine cu foarte multe schimbări sociale, emoționale și fizice, începe să ne pese foarte mult de ce cred ceilalți despre noi, având ca rezultat niște emoții negative. Din păcate, aceste emoții negative, pentru foarte mulți oameni, sunt păstrate până la vârsta de adult.

Foarte mulți oameni care vorbesc în fața unui public, de ceva timp, încă experimentează acea frică la un anumit nivel, eventual destul de scăzut. Câțiva oameni numesc această anxietate trac, eu prefer să-i spun entuziasmul de a fi pe scenă. Însă felul în care ai de gând să rezolvi această „problemă” depinde doar de tine, iar entuziasmul de a fi pe scenă înseamnă doar energie pozitivă din punctul meu de vedere.

Să presupunem că mai ai 10 minute până la momentul în care va trebui să susții discursul. Ce faci pentru a te relaxa? Sunt trei metode foarte populare prin care te poți relaxa înaintea unui discurs.

Respiră profund

Unul din cele mai bune exerciții pe care le poți face înainte de a vorbi în fața unei audiențe este să respiri profund între 5 și 10 minute. Uite cum se face:

  1. Stai relaxat pe scaun cu spatele drept și cu mâinile pe lângă corp;
  2. Lasă sângele să ajungă la degete mâinilor și inspiră și expiră lejer, cu mult calm. O respirație profundă îți va ajuta corpul să se relaxeze. Poți chiar să închizi ochii dacă dorești;
  3. După ce inspiri, ține-ți respirația pentru 3-4 secunde, după care expiră încet;
  4. Repetă al treilea pas pentru aproximativ 5 minute.

tehnici-relaxare-vorbit-in-public

Acest exercițiu oferă corpului tău capacitatea de „a lua” mai mult oxigen, lucru care acționează ca un medicament pentru relaxarea mușchilor care îți forțează corpul să emane endorfine – chimicale în corpul tău care acționează ca un stimulent. Acest exercițiu este folosit de foarte mulți oratori, performeri și atleți.

Practică acest exercițiu până când înveți cum să respiri pentru a te relaxa. Cu toate acestea, fii atent să nu respiri prea profund sau prea repede pentru că astfel vei ameți.

Vizualizarea

O altă tehnică, pe care o poți folosi în timpul exercițiului anterior prezentat, este vizualizarea. Acesta este un exercițiu foarte simplu.

  1. Închide ochii și imaginează-te, sau vizualizează-te, vorbind în fața audienței;
  2. Vizualizează-te cum vorbești clar, răspicat și cu încredere și mai vizualizează că audiența este fascinată de ceea ce spui.

Studiile arată că dacă te vizualizezi având o prezentare de succes, atunci vei avea una. Sportivii de performanță folosesc vizualizarea. Înainte de a avea un meci important, în mintea lor meciul este deja câștigat.

Ca un vorbitor în public, folosesc vizualizarea înainte de orice activitate petrecută în fața unui public. Dacă nu ai făcut acest lucru până acum, îți recomand cu mare căldură să începi să folosești acest exercițiu extrem de benefic. Imaginează-ți fiecare detaliu în parte, cum urci pe scenă, care sunt primele cuvinte pe care le spui, cum continui, care este reacția audienței și așa mai departe.

Auto încurajează-te pozitiv

Acest proces poate fi văzut ca asocierea unei situații cu un rezultat pozitiv. Imaginează-ți oamenii cum te aplaudă, nu cum fug de tine atunci când urci pe scenă. Imaginează-ți audiența cum ascultă fiecare cuvânt pe care îl spui, nu cum sforăie atât de tare încât nici tu nu te poți auzi. Puterea minții este într-adevăr uimitoare, iar aceia care au o experiență pozitivă își pot construi încrederea pe baza acelei experiențe.

Nu te îngrijora dacă la început ai probleme. Aceste tehnici de vizualizare și respirație au nevoie de practică, și cu cât le practici mai mult, cu atât îți va fi mai ușor. Cel mai important lucru este să le încerci pe toate și să vezi care combinație este cea mai bună pentru tine.

BONUS: Tehnici rapide pentru a-ți controla nervozitatea

Posibil să nu realizezi, însă o mare parte din anxietatea ta pentru vorbitul în public provine de la nervozitate. Există câteva metode pe care poți începe să le folosești imediat pentru a-ți controla nervozitatea. Le-am împărțit în două categorii și anume: fizice și mentale.

Tehnici fizice pentru controlul nervozității
  1. Plimbă-te puțin înainte de discurs. Acest lucru va ajuta la reglarea circulației sângelui din corp. Dacă ajungi să vorbești într-un hotel sau o clădire mare, atunci fă turul clădirii, însă ai grijă să nu te rătăcești și ține cont că în scurt timp va trebui să susții discursul;
  2. Nu sta jos cu picioarele intersectate. Stai în picioare înainte de a fi introdus și încearcă să te miști puțin astfel încât emoțiile să nu îți „afecteze” picioarele;
  3. Atunci când stai pe scaun, lasă mâinile pe lângă corp astfel încât sângele să ajungă până la degete. Dacă simți înțepături în degetele de la mâini, sângele nu circulă cum trebuie și în curând este posibil să nu te simți bine și culoarea pielii feței tale să se schimbe;
  4. De asemenea, tot când stai jos, masează-ți încheieturile și degetele astfel încât circulația sângelui în corp să fie reglată;
  5. Mișcă-ți maxilarul înainte și înapoi pentru a-ți relaxa mușchii faciali;
  6. Folosește exercițiile de respirație.
Tehnici mentale pentru controlul nervozității
  1. Pregătește-te și repetă. Acesta este singurul cel mai important lucru pe care trebuie să-l faci;
  2. Gândește-te la succes folosind tehnici de vizualizare;
  3. Fii natural și entuziasmat;
  4. Vizualizează audiența aplaudând atunci când ai terminat discursul;
  5. Gândește conversațional și include câteva povești în discursul tău;
  6. Concentrează-te pe mesaj, nu pe nervozitatea ta.
3 Metode Prin Care Să Te Relaxezi Înaintea Unui Discurs
5 din 1 voturi