Folosește cel mai bun costum sau rochie pentru prezentarea ta, ținuta care atrage cele mai multe complimente. Fii sigur că fiecare element al ținutei tale este curat, călcat și într-o stare impecabilă. Nu purta bijuterii care să atragă atenția și nu păstra la tine lucruri care vor face zgomot, cum ar fi niște monede în buzunar.

Prima impresie pe care o faci are legătură în totalitate cu felul în care arăți și impactul felului în care arăți va avea loc înainte ca tu măcar să fii prezentat. Pentru a transmite o imagine pozitivă audienței tale înainte de prezentarea efectivă a discursului, audiența nu ar trebui să te vadă cum tu repeți discursul, ci cum transmiți o energie și atitudine pozitive prin felul în care tratezi momentul prezent.

În completare la toate acestea vine limbajul trupului, reușind să influențeze aspectul general, fie pozitiv fie negativ. În continuare îți prezint 3 metode prin care limbajul trupului influențează pozitiv aspectul general:

limbajul-trupului-influenteaza-pozitiv-aspectul-general

1. Scapă de acele maniere care distrag audiența

Atunci când acțiunile tale îți întrepătrund cuvintele, impactul discursului tău este întărit. Dacă manierele tale nu au nicio legătură cu cuvintele pe care le folosești, atunci respectivele acțiuni vor atrage atenția asupra lor și vor face audiența să fie atentă la ele, ci nu la discursul pe care îl ai.

Cuvintele le poți corecta ușor pentru că te auzi, însă felul în care gesticulezi, în momentul discursului, este greu de controlat dacă nu ai practica necesară. Din moment ce nu te poți vedea, marea majoritate a gesturilor și acțiunilor tale trec necorectate. Și totodată poate nici nu știi că unele din acestea există, așa că nu le poți elimina.

Cea mai bună metodă prin care să înveți să-ți controlezi manierele, gesturile și acțiunile este înregistrarea video. Și odată cu această metodă, vine și un proces de feedback, numit procesul revizuirii, pe care l-am prezentat anterior și la una din tehnicile pentru amintirea discursului.

Prima revizuire: Vizualizează întreaga înregistrare ( singur ) fără să fii prea critic. Vizualizeaz-o ca și cum ai fi în audiență și ai vedea pentru prima dată acest lucru.

A doua revizuire: Întunecă imaginea sau pur și simplu stai cu spatele la monitor astfel încât să-ți poți auzi doar vocea. Scrie pe coala de hârtie care sunt lucrurile care nu îți plac la vocea ta.

A treia revizuire: Oprește sunetul și privește-te pur și simplu. Privește-ți gesturile, mimica, expresiile faciale, orice obiceiuri ciudate pe care le ai. Din nou, scrie pe foaie lucrurile pe care dorești să le schimbi.

A patra revizuire: Vizualizează din nou înregistrarea, de data aceasta cu sunetul pornit. Vezi dacă e ceva ce ai omis în timpul celorlalte revizuiri.

A cincea revizuire: Mai ia un prieten la tine, de data asta asigură-te că ai popcorn, și cere-i părerea sinceră despre ceea ce vede pe înregistrarea video. Cu cât prietenul tău va fi mai critic, cu atât tu vei avea mai multe de câștigat.

2. Lasă corpul să reflecte mesajul

Dacă ești interesat de subiectul discursului tău, crezi în ceea ce spui și dorești să împărtășești mesajul tău cu ceilalți, mișcările corpului tău vor reflecta în mod natural ceea ce spui.

Pentru a ajunge un vorbitor în public extraordinar, este esențial să pui deoparte orice „mască” și să împărtășești cu audiențele tale sentimentele pe care le ai. Audiența ta vrea să știe cum te simți atunci când vorbești despre subiectul pe care l-ai ales.

Un citat care mi-a rămas mereu în minte sună în felul următor: vorbește din inimă, către suflet.

3. Folosește situațiile conversaționale zilnice pentru a-ți practica limbajul trupului

Oricând le vorbești oamenilor, depune puțin efort în plus pentru a observa felul în care vorbești. Observă expresiile faciale ale ascultătorilor tăi pentru a-ți da seama dacă îți înțeleg cuvintele. De exemplu, un ascultător care nu face contact vizual cu tine poate că nu înțelege ce spune sau este plictisit.

Ca un exercițiu pentru a-ți pregăti limbajul trupului, pregătește o prezentare de 90 de secunde despre tine. Descrie cine ești și cu ce te ocupi. Înregistrează prezentarea și revizuiește-o cu procesul pe care ți l-am prezentat mai sus. Și din moment ce prezentarea este despre tine, nu va trebui să faci deloc research, ceea ce înseamnă că vei investi foarte puține resurse în conceperea acesteia.

Votează