De curând am terminat de citit The Lean Startup iar cartea asta mi se pare foarte bună. Dacă ești la începutul carierei tale de antreprenor, această carte te va ajuta tare mult.

De fapt, vei găsi o singură idee în această carte, și anume: în loc să investești o grămadă de bani în afacerea ta, începe să experimentezi.

Atunci când experimentezi înveți noi informații ce pot fi folosite pentru a-ți ajuta afacerea să crească. În felul acesta, vei asigura afacerii tale un mic succes în viitorul apropiat. Altfel, dacă începi cu investițiile, fără să știi dacă afacerea ta va funcționa sau nu, aceasta ar putea eșua.

the-lean-startup

Uite cele 19 idei-cheie pe care le-am găsit în timp ce citeam The Lean Startup:

/1 Ceea ce face ca eșecurile să fie dureroase nu este doar minusul pe parte economică resimțit de angajați, companii și investitori. Acel eșec este reprezentat și de pierderea unor lucruri mult mai prețioase: timp, pasiune și abilitate. Mișcarea The Lean Startup este dedicată prevenirii acestor eșecuri.

/2 Definiția din spatele The Lean Startup este următoarea: o organizație concepută pentru a crea noi produse și servicii sub condiții extreme de nesiguranță.

/3 Din păcate, „a învăța” este cea mai veche scuză pentru eșec.

/4 Nu poți lua procesul de învățare la bancă, nu-l poți cheltui sau investi. Nu-l poți oferi clienților și nu-l poți întoarce către parteneri. Te mai poți mira că procesul de învățare are conotație negativă în cercurile antreprenoriale și de management?

/5 Am ajuns să cred că procesul de învățare este esențial pentru progresul startup-urilor. Efortul care nu este absolut necesar pentru a învăța ceea ce clienți își doresc, poate fi eliminat.

Vrei să cumperi cartea?

Cumpără cartea

Găsești cartea „The Lean Startup” la cei de la Elefant, la un preț foarte bun. Dacă ți-o dorești, apasă pe butonul de mai jos.

Vreau cartea!
/6 Cea mai bună modalitate prin care să te gândești la productivitate este un startup: nu în funcție de cât de multe lucruri se construiesc, ci în funcție de procesul de învățare validat de către eforturile noastre.

/7 Uite care este productivitatea startup-urilor: să-ți dai seama care sunt lucrurile ce trebuie construite.

/8 Dacă planul este să vezi ceea ce se întâmplă, atunci echipa de lucru are succes garantat – la a vedea ce se întâmplă – însă nu va avea neapărat parte de un proces de învățare validat. Aceasta este una din cele mai importante lecții ale metodei științifice: dacă nu poți eșua, nu poți învăța.

/9 În mod normal, managerul de produs spune „vreau asta”. Ca răspuns, inginerii vor spune „voi face asta”. În schimb, încerc să-mi direcționez echipa ca întâi să răspundă la patru întrebări:

  1. Clientul recunoaște că are o problemă pe care tu încerci să i-o rezolvi?
  2. Dacă există o soluție, clientul o va cumpăra?
  3. O va cumpăra de la tine?
  4. Poți construi o soluție pentru acea problemă?

/10 Succesul nu înseamnă livrarea unei caracteristici; succesul înseamnă să înveți cum să soluționezi problema clientului.

/11 Planificarea este o unealtă care funcționează doar în prezența unui proces de operare lung și stabil.

/12 În cadrul buclei construiește-măsoară-învață, ne confruntăm cu cea mai dificilă întrebare cu care se confruntă un antreprenor: dacă să rămânem la strategia originală, sau să perseverăm. Dacă descoperim că una din ipotezele noastre este falsă, este timpul să facem o schimbare majoră către o nouă strategie.

/13 Importanța înțelegerii clienților este unul din elementele cheie la Toyota. La Toyota, acest element cheie este cunoscut sub numele de genchi gembutsu, fiind unul din cele mai importante cuvinte-cheie din vocabularul de producție. Se troduce ca o directivă pentru „du-te și vezi cu ochii tăi”, astfel încât deciziile să fie luate pe baza unor lucruri palpabile.

/14 Indiferent câți intermediari există între o companie și clienții acesteia, la sfârșitul zilei clienții sunt niște indivizi care respiră, gândesc și cumpără.

/15 Un produs minim viabil ajută antreprenorii să-și înceapă procesul de învățare cât mai repede. Nu este neapărat cel mai mic produs imaginabil. Cu toate acestea, este cea mai rapidă metodă de a trece prin bucla construiește-măsoară-învață cu un efort minim.

/16 Contradictoriu dezvoltării tradiționale de produse, care de obicei implică o perioadă mare de timp și o perfecționare a produsului, scopul produsului minim viabil este să înceapă procesul de învățare, nu să-l finalizeze. Spre deosebire de un prototip sau un concept, un produs minim viabil este conceput nu doar pentru a răspunde întrebările legate de design sau de partea tehnică. Scopul este să testeze ipotezele fundamentale ale business-ului.

/17 Lecția unui produs minim viabil este că orice efort dincolo de ceea ce este necesar reprezintă o risipă, indiferent cât de important ar fi putut părea în acel timp.

/18 De cele mai multe ori nici nu știm cine este consumatorul. Astfel, pentru startup-uri, cred că ar trebui să se aplice următorul principiu: dacă nu știm cine sunt consumatorii, nu știm ce este calitatea.

Chiar și un PMV ( produs minim viabil ) de calitate mică poate ajuta la construirea unui produs de calitate ridicată.

/19 Consumatorilor nu le pasă de cât timp ai investit tu în crearea unui lucru. Le pasă doar dacă le va satisface o nevoie.

Dacă ți-ai plăcut ideile pe care le-am găsit citind The Lean Startup, poți cumpăra cartea de la Elefant . Sunt sigur că vei găsi alte câteva zeci de idei care te vor face să fii mulțumit de achiziția ta.

Mereu alături de tine când nu ai îndeajuns de multă forță să zâmbești,
David

19 idei-cheie pentru antreprenori din „The Lean Startup”
5 din 12 voturi