Primul lucru pe care cred că orice om îl învață în urma unor experiențe, indiferent care ar fi natura acestora, este că lucrurile frumoase din viață merită efortul. Viața se întâmplă atunci când suntem treziți din visul în care călătorim, călătoria fiind acel moment în care mintea se află în orice alt loc, numai în prezent nu, blocată de gânduri la care vei reveni mai târziu, gânduri despre ce au zis celelalte persoane, gânduri care te deranjează sau te stresează.

Și merită efortul pentru că a fi treaz înseamnă să nu ratezi momentele importante din viață, înseamnă să fii conștient de ceea ce se întâmplă în interiorul tău și astfel să fii și mai conștient de alegerile pe care le faci.

Un al doilea lucru pe care îl învățăm este că oamenii uită. Și uităm să fim treji. Însă acest lucru este ok, pentru că uităm ca mai apoi să ne putem aminti. În mod repetat. Așa cum și respiratul este inspirație plus expirație, în mod repetat.

devino-persoana-doresti-fii-lucruri-doresti-faciUn al treilea lucru pe care îl învățăm este format din mai multe, ceva complex. Nu este doar meditare, nu este doar focusare pe senzațiile din jurul nostru cu care luăm contact. Acest ultim lucru este format din mai multe, iar pe aceste multe le-am numit unelte vitale de care ai nevoie de-a lungul vieții, așa că ar fi bine pentru tine dacă ai încerca să ți le dezvolți pe fiecare în parte.

De ce ar trebui să iei în considerare aceste unelte?

Prin faptul că înveți să le folosești vei ajunge să depășești frica de eșec sau de disconfort care te ține pe loc, care te opresc din a face schimbări pozitive în viața ta. Aceste unelte te vor ajuta să începi un nou blog, să începi o afacere, să scrii o carte, să scoți un album nou. În general, te vor ajuta să-ți găsești pasiunea, iar dacă ți-ai găsit-o deja, te vor ajuta să devii acea persoană care îți dorești să fii și să faci acele lucruri pe care dorești să le faci.

Lista cu unelte

Desigur, această listă este incompletă, pentru că în timp voi mai învăța și alte lucruri, însă până acum am ajuns la următoarele unelte pe care le dezvolt constant și pe care, totodată, le folosesc:

1. Meditarea

Meditarea reprezintă momentul în care conștientizarea începe și nu ai nevoie de mai mult de 1 minut de meditare pe zi pentru a schimba ceva. Tot ce trebuie să faci este să iei pauză 1 minut de la orice faci și să te focusezi doar pe respirația ta, în același timp gândindu-te la orice consideri că este important pentru tine.

De asemenea, meditarea poate însemna și o plimbare în natură, crearea artei, vizitarea unor locații noi. Orice te face să te simți liber și în același timp focusat pe tine te va ajuta să meditezi.

2. Fii treaz

Sau mai bine zis, fii conștient. Meditarea este practica ce te face să ajungi la conștientizare. Iar șmecheria aici este felul în care îți amintești ceea ce ai trăit în mod conștient. Dacă ai posibilitatea de a-ți aminti, atunci conștientizarea a funcționat.

3. Conștientizarea dependențelor

Atunci când ai o dependență de care ți-este greu să scapi, cel mai bine este ca înainte de a încerca s-o înlăturezi, să o conștientizezi. Dacă simți nevoia să verifici mail-ul sau să verifici facebook. Dacă simți nevoia să bei, să te uiți la televizor, nevoia de a procrastina, etc. atunci trebuie să începi să acționezi împotriva acestor nevoi care sunt de fapt niște dependențe.

Primul pas este să conștientizezi când aceste nevoi sunt mai accentuate și care sunt factorii care le accentuează.

4. Conștientizarea idealurilor

Cu toții avem idealuri, tot timpul. Avem idealul asupra zilei care considerăm că va fi perfectă, că oamenii vor fi respectuoși, că vom lua examenul cu brio. Desigur, ar trebui să știm din experiență că aceste idealuri nu sunt întotdeauna așa cum ne dorim noi sau că nu sunt realiste. Însă cu toate acestea, le avem. Iar partea proastă este că ne pot cauza stres sau frica de ceva / cineva.

5. Acceptă oamenii și viața așa cum sunt

Atunci când vei înceta să încerci să-i mai schimbi pe cei din jurul tău, vei ajunge să te bucuri de timpul petrecut cu aceștia. Această acceptare are același efect pentru orice faci. Acceptă un partener de afaceri, acceptă un copil, acceptă chiar acele situații rele sau sentimente nedorite.

Atunci când încercăm să luptăm mereu împotriva a ceva și acceptăm lucrurile așa cum sunt, ajungem să ne simțim mai liniștiți.

6. Renunță la așteptări

Așteptările ar trebui să le ai doar de la tine, în rest deloc. Însă de fiecare dată când îți setezi niște așteptări, ai grijă ca acestea să fie cât mai realiste posibil, altfel vei ajunge să fii dezamăgit de propria persoană.

Îți recomand, în cazul în care ești la început de drum, să îți setezi niște așteptări mărunte și astfel să ai parte doar de reușite.

7. Simte-te bine în situații de disconfort

Frica de disconfort este uriașă și aceasta te poate face să rămâi blocat în obiceiuri vechi, să nu ai curajul să încerci un business nou, să nu poți să îți părăsești jobul pe care îl urăști. Frica de disconfort te face să stai în zona de confort, astfel ajungând să stagnezi mult și bine.

Acesta este motivul pentru care oamenii nu mănâncă legume și fructe și aleg în continuare să mănânce junk food. Însă putem să ajungem să fim ok cu disconfortul, prin exersare.

8. Conștientizează-ți rezistența

Atunci când încerci să faci ceva inconfortabil sau încerci să renunți la ceva care îți place, vei opune rezistență. Însă o poți analiza, mai ales în cazul lucrurilor care te deranjează. De exemplu, dacă apare un sunet zgomotos în zonă apare și un deranj, însă problema nu este sunetul, ci rezistența ta la sunetul respectiv.

Analizează acest lucru și observă-i care-i sunt rădăcinile, astfel vei ajunge s-o înlături.

9. Fii curios

De prea multe ori considerăm că știm totul, considerăm că îi cunoaștem pe toți cei din jurul nostru. Însă în loc să fim atât de siguri, ar fi mult mai bine dacă am fi curioși. Caută! Experimentează! Renunță la toate convingerile pe care le ai și creează-ţi unele noi.

Acest lucru se întâmplă datorită fricii de necunoscut. Învață să accepți faptul că nu ai cum să cunoști totul, recunoaște acest lucru și fii curios.

10. Fii recunoscător

Ne plângem în legătură cu multe lucruri, dacă nu cu orice. Însă ar trebui să ne bucurăm de viață cât mai mult și să găsim ceva pentru care suntem recunoscători în tot ceea ce facem. Fii recunoscător când ai parte de un nou obicei care este benefic, astfel te vei bucura mai mult de el.

11. Renunță la control

Adesea oamenii consideră că au controlul, însă acest lucru mă amuză pentru că este, de fapt, o iluzie. Suntem obsedați de organizare, de obiective, de productivitate. Atât de obsedați încât uităm să respirăm și să ne bucurăm de lucrurile care contează cu adevărat.

Nu putem controla viața și lucrurile care ni se întâmplă, însă există într-adevăr un lucru pe care îl putem controla și anume atitudinea noastră față de lucrurile care ni se întâmplă.

12. Arată compasiune

Poate suna ciudat sau diferit, însă compasiunea ta pentru ceilalți îți poate schimba perspectiva asupra lumii. De asemenea, compasiunea față de propria persoană ne schimbă mai mult decât putem observa.

Partea practică

Ți se pare că sunt prea multe informații? Ei bine, nu te grăbi să arunci cu pietre pentru că informație multă este peste tot iar fiecare om uită câteodată și acest lucru este ceva natural. Însă de fiecare dată când uiți, reflectează asupra acestui fapt și fă ce ai uitat.

După care este posibil să uiți din nou, însă vei reflecta și vei face lucrul iar.

Aceasta este o rutină. O rutină care te va dezvolta din mai multe puncte de vedere decât crezi.

Votează